וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: פוליטיקאי מהימין הקיצוני המתנגד לחיסונים חלה באבעבועות רוח

מסימיליאנו פדריגה ממפלגת "ליגה" החברה בממשלה אושפז אחרי שנדבק בווירוס. הוא כינה בעבר את החוק המחייב להתחסן "סטליניסטי", אבל עכשיו הוא טוען שהוא לא מתנגד לחיסונים

חיסון נגד שפעת. ShutterStock
איטליה מנסה להיאבק בתנועה המתנגדת לחיסונים/ShutterStock

בכיר במפלגת הימין הקיצוני באיטליה, המתנגד לחוק המחייב להתחסן, אושפז בבית חולים אחרי שחלה באבעבועות רוח. מסימיליאנו פדריגה, ממפלגת "ליגה" החברה בממשלה, סיפר כי הוא היה תחת השגה במשך ארבעה ימים אחרי שאובחן כחולה בווירוס בשבוע שעבר.

"אני בסדר, אני בבית בהבראה ואני מודה לכולם", אמר אחרי שחרורו פדריגה, נשיא מחוז פריולי-ונציה ג'וליה. הוא מבקר קולני של החוק הקובע שעל ילדים להתחסן נגד 12 מחלות, כולל אבעבועות רוח, ומטיל קנסות על הורים שלא יעשו זאת. ילדים בגיל טרום חובה יישלחו הביתה במקרה שלא התחסנו. החקיקה עברה בעקבות התפרצות חצבת ב-2017.

בזמן ששימש יו"ר הסיעה בפרלמנט, הוא אמר כי אסור "לאיים" על הורים כדי שאלו יחסנו את ילדיהם. הוא אף תיאר את מפלגת השלטון הדמוקרטית דאז כ"סטליניסטית" בשל ניסיונות "לכפות" את המדיניות על הציבור. בעקבות אשפוזו, הוא הכחיש שהוא תומך בתנועה המתנגדת לחיסונים ואמר רק כי הוא מתנגד לכפיה.

סוגיית החיסונים הפכה בשנים האחרונות לרגישה באיטליה. מפלגת "תנועת חמישה כוכבים", החברה בממשלה, מתנגדת לחיסוני החובה.

רוברטו בוריוני, רופא בכיר שמנהל אתר המכיל עובדות רפואיות כדי להיאבק במתנגדי החיסונים, אמר כי המקרה של פדריגה משמש תמרור אזהרה למבוגרים. "כבוד הנשיא, קודם כל תן לי לאחל לך החלמה מהירה", הוא כתב בפייסבוק. "אני שמח שחיסנת את הילדים שלך. כמו מבוגרים רבים, הוא (פדריגה) לא התחסן. אילו היה מתחסן, מצבו הרפואי היה מצוין. הדרך היחידה למנוע טרגדיות כאלו היה להתחסן כולנו כדי למנוע את הפצתו של הווירוס המסוכן הזה, שיכול לפגוע באנשים פגיעים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully