וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתנה לשליט קזחסטן הפורש: שינוי שם עיר הבירה על שמו

המנהיג החדש במדינה שבמרכז אסיה קאסים-ג'ומארט טוקאייב הודיע כי שמה של אסטנה יוחלף לנורסולטן, ששלט במדינה כ-30 שנה. בנוסף לכך, הוא קידם את בתו של קודמו לנשיאת הסנאט וליורשת אפשרית לשלטון

נשיא קזחסטן החדש וקודמו, 20 במרץ 2019. רויטרס
נורסולטן נאזארבייב/רויטרס

קזחסטן שינתה היום (רביעי) את שמה של עיר הבירה אסטנה לנורסולטן, על שמו של השליט שאתמול פרש אחרי 30 שנה בתפקיד. נורסולטן נאזארבייב הנהיג את המדינה שבמרכז אסיה מאז 1989, והפתיע את האומה כשהכריז כי הוא זז הצדה, אולם הוא ימשיך להחזיק בתפקידי מפתח.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

מי שהחליף אותו בהתאם לחוקה היה נשיא הסנאט, קאסים-ג'ומארט טוקאייב, שהיום הושבע לתפקיד והבטיח להמשיך במדיניות של קודמו. הוא הבטיח לשנות את שמה של עיר הבירה כאות כבוד לנאזארבייב, שנושא את תואר "מנהיג האומה" ועומד בראש המועצה לביטחון לאומי.

אסטנה, קזחסטן. ShutterStock
צריכה להתרגל לשם חדש. אסטנה/ShutterStock

ההתפטרות של נשיא קזחסטן היא ככל הנראה הצעד הראשון בשינוי פוליטי מתכונן מלמעלה, שיותיר לנאזארבייב כוח משמעותי במדינה שבה חיים 18 מיליון תושבים. אחד הצעדים הראשונים של הנשיא החדש הוא מינוי בתו הבכורה של הנשיא הקודם, דריגה, לנשיאת הסנאט החדשה במקומו. המהלך מעלה את האפשרות שהיא יורשת עתידית להנהגה. בהתאם לחוקה, כפי שקרה אתמול, היא תירש את סמכויות הנשיא אם הוא מתפטר או הולך מת בזמן התפקיד.

אסטנה, שפירוש שמה בקזחית היא "בירה", הפכה לבירת המדינה ב-1997 במקום אלמטי, שנותרה המרכז הכלכלי העיקרי של קזחסטן והעיר הגדולה ביותר מבחינת גודל אוכלוסייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully