וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיטלקים אמרו לא תודה לכסף הסעודי

בית האופרה "לה סקלה" במילאנו היה תחת לחץ כבד מצד פוליטיקאים להחזיר את מיליוני האירו שקיבל מריאד, על רקע הפרות זכויות האדם בממלכה. ההסכם היה אמור להקנות לשר התרבות הסעודי מושב בחבר המנהלים

בית האופרה לה סקלה, מילאנו, איטליה. רויטרס
בית האופרה לה סקלה במילאנו/רויטרס

בית האופרה האיטלקי "לה סקלה" החזיר לערב הסעודית יותר משלושה מיליון אירו בעקבות ביקורת של פוליטיקאים מקומיים ושל ארגוני זכויות אדם. ההסכם היה מאפשר לשר התרבות הסעודי לקבל מושב בחבר המנהלים של האופרה המפורסמת.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

"החלטנו פה-אחד להחזיר את הכסף", אמר אתמול (שני) נשיא בית האופרה ג'וזפה סאלה, שהוא גם ראש עיריית מילאנו, בתום פגישת חבר המנהלים. "נראה אם יש הזדמנויות אחרות לשיתוף פעולה".
הסכום שכבר ניתן לבית האופרה היה חלק מהסכם למשך חמש שנים בגובה 15 מיליון אירו, אך הביקורת הגיעה גם משורות סגן ראש הממשלה מתאו סלביני, וגם ממושל מחוז לומברדיה, שקרא לפיטוריו של המנהל האומנותי של המקום. שניהם חברים במפלגת "הליגה" מהימין הקיצוני, המרכיבה את הקואליציה ברומא. נשיא בית האופרה אמר כי המנהל האומנותי, אלכסנדר פריירה, שניהל את המשא ומתן, ישמור על משרתו.

ערב הסעודית, שמצב זכויות האדם בה נתון לביקורת גוברת מאז הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י, טרם הגיבה להחלטה. ריאד טוענת כי סוכנים סוררים אחראים לחיסול בקונסוליה באיסטנבול ומכחישה כי היה זה בהוראת יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully