וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא פרו לשעבר, המבוקש בארצו, השתכר ונעצר בקליפורניה

19.3.2019 / 14:54

אלחנדרו טולדו מתגורר במדינה מאז 2017, על אף בקשת ההסגרה של ארצו, שם הוא מואשם בפרשת שחיתות גדולה. לפי הרשויות, הוא שוחרר אחרי מעצרו הקשר, אולם הוא מכחיש זאת

נשיא פרו לשעבר אלחנדרו טולדו אחרי מעצרו בקליפורניה, 18 במרץ 2019. רויטרס
כיהן בתפקיד בין 2001 ל-2006. טולדו אחרי מעצרו/רויטרס

נשיא פרו לשעבר אלחנדרו טולדו, המבוקש בארצו, נעצר אחרי שהיה שיכור בפומבי בקליפורניה ושוחרר אתמול (שני) ממעצר - כך אמרו הרשויות במדינה. טולדו מסרב מאז 2017 לשוב לארצו, שם הורה שופט מקומי לשלוח אותו ל-18 חודשי מאסר לפני תחילת משפטו בפרשת שחיתות גדולה. ארצות הברית עדיין בוחנת את בקשתה של פרו להסגיר אותו.

עקבו אחרינו בפייסבוק: העמוד החדש של חדשות החוץ

טולדו בן ה-73 נעצר ביום ראשון בעבר במחוז סאן מתאו אחרי שדווח כי הוא השתכר במסעדה. לשכת השריף המקומית אמרה כי הבעיות המשפטיות של טולדו בפרו היו מוכרות, אולם החוק לא מאפשר לעצור אותו רק על סמך זה. משרד החוץ של פרו אישר גם הוא את מעצרו של הנשיא לשעבר, שדווח לראשונה על ידי הרשת המקומית RPP.

בשיחת טלפון עם רויטרס, הכחיש טולדו כי הוא נעצר. הוא אמר כי המידע שנמסר על האירוע הוא חלק מקונספירציה של יריביו הפוליטיים נגדו. התביעה בארצו מאשימה את הנשיא לשעבר, שהיה בתפקיד בין 2001 ל-2006, בקבלת שוחד של 20 מיליון דולר מחברת בנייה ברזילאית תמורת עזרה בקבלת מכרז יוקרתי. הוא מכחיש את הטענות נגדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully