וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה הביאה את המחאה ללב מדריד: "הגדרה עצמית - לא פשע"

17.3.2019 / 9:44

תומכי עצמאות קטלוניה הפגינו בבירת ספרד נגד משפטם של 12 ממנהיגי המחוז שעומדים בפני עונשי מאסר ממושכים. הסוגיה צפויה לשחק תפקיד מרכזי בבחירות הכלליות בחודש שעבר

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

אלפי מפגינים צעדו אתמול (שבת) במרכז מדריד והביעו תמיכה בעצמאות חבל קטלוניה, על רקע המשפט המתנהל נגד 12 מנהיגי המחוז שארגנו את משאל העם להיפרדות מספרד ב-2017. המפגינים, שרבים מהם צעדו מהמחוז שבצפון-מערב המדינה אל בירת ספרד, נופפו בדגלי קטלוניה ונשאו שלטים שבהם נכתב "הגדרה עצמית היא לא פשע". לפי המארגנים, 120 אלף איש השתתפו במחאה, ואילו המשטרה נקבה במספר נמוך בהרבה של 18 אלף.

המשפט של 12 ממנהיגי הבדלנים, שעלולים להישלח למאסר ממושך אם יורשעו בעבירות המיוחסות להם, חידש את המתיחות בין ברצלונה למדריד אחרי הפשרה מסוימת במשבר. לסוגיית עצמאות קטלוניה תהיה חשיבות רבה בבחירות לפרלמנט הספרדי ב-28 באפריל, כששלוש מפלגת הימין המרכזיות תומכות בקו קשה יותר נגד הבדלנים.

הסקרים מראים כי תמיכת המפלגות הקטלאניות עשויה להיות מכרעת אם ראש הממשלה הנוכחי פדרו סנצ'ס יקבל מנדט להרכיב את הממשלה. הסוציאליסטים בהנהגת סנצ'ס צפויים להיות המפלגה הגדולה ביותר, אך ללא רוב שיאפשר להם להקים ממשלה לבדם. סנצ'ס עלה לשלטון בשנה שעברה בתמיכת הקטלאנים, אבל לא קיבל את הגיבוי שלהם לתקציב שניסה להעביר מה שגרם לו להכריז על בחירות חדשות.

תומכי עצמאות קטלוניה בהפגנה, מדריד, ספרד, 16 במרץ 2019. רויטרס
המארגנים העריכו כי 120 אלף איש השתתפו במחאה. ההפגנה במדריד, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully