וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ לא סבור שהלאומנות הלבנה היא סכנה: "קבוצה קטנה"

17.3.2019 / 9:32

נשיא ארה"ב אוזכר במניפסט של המחבל האוסטרלי, שרצח 50 מתפללים בניו זילנד, אולם הוא לא רואה בתופעה איום גובר. "אלו אנשים עם בעיות מאוד מאוד רציניות", אמר הנשיא, שמואשם על ידי מבקריו בנרפות מול האלימות של הימין הקיצוני

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ המעיט בגודל האיום הנשקף מתומכי הלאומנות הלבנה בעולם, אחרי שהמחבל מניו זילנד אמר כי טראמפ הוא "סמל לזהות הלבנה המחודשת". טראמפ ספג בעבר ביקורת על תגובותיו לגזענות הלבנה, וגם הפעם סירב להצטרף לדאגה הגוברת בעולם מהתחזקות התופעה.

הוא הביע סימפטיה עם הקורבנות שמתו במסגדים "שהפכו לסצינה של הרג מרושע", אך הוסיף כי מדובר "בקבוצה קטנה מאוד של אנשים עם בעיות מאוד מאוד רציניות, אני מנחש". לדבריו, "אם מסתכלים על מה שקרה בניו זילנד, זה אולי המקרה. אני לא יודע עדיין מספיק לגבי זה, אבל זה בוודאות דבר נורא".

הוא אמר כי הוא לא ראה את האזכור שלו במניפסט של המחבל האוסטרלי בן ה-28, שרצח 50 מתפללים בשני מסגדים בעיר קרייסטצ'רץ' ביום שישי. "לא ראיתי את זה, לא ראיתי את זה. אבל אני חושב שזה אירוע נורא", אמר לכתבים אחרי שהטיל וטו על החלטת הקונגרס לבטל את מצב החירום שלו".

כמה חברי קונגרס דמוקרטים קשרו בין הרטוריקה התקיפה של טראמפ לבין הטבח בניו זילנד, אך בבית הלבן דחו את הקישור שנעשה בין המחבל האוסטרלי לנשיא ארצות הברית.

נשיא ארה"ב טראמפ בבית הלבן, 14 במרץ 2019. רויטרס
זכה לתמיכת מנהיג ה-KKK. טראמפ בבית הלבן, חמישי/רויטרס

בתור מועמד לנשיאות, הציע טראמפ לאסור כניסה של כל המוסלמים לארצות הברית ולא התנער מהתמיכה של מנהיג ה-KKK לשעבר דייוויד דיוק בזמן הקמפיין ב-2016. מבקריו אומרים כי גינוייו לאלימות של הימין הקיצוני אינם מספיקים, כמו אחרי פיגוע הדריסה במחאה נגד הגזענות בשרלוטסוויל ב-2017. טראמפ אמר אז כי "יש אנשים טובים בשני הצדדים". טראמפ זוכה גם לתמיכתם של גורמי שוליים בימין הקיצוני הסהרורי, המפיץ תיאוריות קונספירציה הזויות ברשתות החברתיות.

מומחים רבים מזנים את הלאומנות הלבנה כאיום גובר בארצות הברית ובמדינות אחרות. בינואר אמר ארגון הליגה נגד השמצה כי גורמים קיצוניים הרגו לפחות 50 בני אדם בארצות הברית ב-2018, בהשוואה ל-37 ב-2017. "הלאומנים הלבנים אחראים למרבית המקרים", מסר אז הארגון. חלק מהמבקרים האשימו את הרשויות בכך שהן לא מספקות את המשאבים המתאימים למאבק בטרור מבית, אולם בשבוע שעבר דווח בוושינגטון פוסט כי יותר חשודים בטרור מקומי נעצרו בשנה שעברה לעומת מספר החשודים משורות ארגוני טרור אסלאמיים בינלאומיים.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ברנטון טרנט, החשוד המרכזי בטבח בניו זילנד בו נהרגו 49 מתפללים מוסלמים, 16 מרץ 2019. רויטרס
רואה בטראמפ סמל ל"זהות הלבנה המתחדשת". טרנט בבית המשפט, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully