וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובקיה: איש עסקים הואשם בהזמנת רצח העיתונאי שהסעיר את המדינה

16.3.2019 / 23:49

הרשויות לא מסרו פרטים רבים על הנאשם, אך בכלי התקשורת הוא זוהה כאיש עסקים שהיה מושא לחקירותיו של יאן קוצ'יאק, שנרצח יחד עם ארוסתו אשתקד. ההתנקשות בהם הרעידה את המדינה והובילה להפלת ראש הממשלה

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

איש עסקים סלובקי הואשם במתן ההוראה לרצוח את העיתונאי יאן קוצ'יאק ואת ארוסתו - כך דיווחו כלי תקשורת במדינה ביום חמישי. התביעה זיהתה את הנאשם רק בתור מריאן ק', אך שני עיתונים מקומיים, שלא ציינו את מקורותיהם, זיהו אותו בתור מריאן קוצ'נר, איש עסקים המקושר לפוליטיקאים במדינה. קוצ'יאק בן ה-27 חקר את מעשיו של קוצ'נר, וכמה חודשים לפני הרצח שלו הוא התלונן בפני המשטרה כי איש העסקים איים לאסוף מידע עליו ועל משפחתו, אך לא נעשה דבר נגדו.

התובעים, שלא הזדהו בפני המצלמות, לא אישרו את המידע שפורסם בשני העיתונים ולא הכחישו אותו. עורך דינו של איש העסקים, שנמצא במעצר בשל עבירות זיוף שאינן קשורות לרצח העיתונאי, לא השיב לבקשות על תגובתו לדיווחים. קוצ'נר הכחיש בעבר כי יש לו חלק ברצח של קוצ'יאק, שהסעיר את המדינה המרכז אירופית והוביל לנפילת ראש הממשלה רוברט פיקו. פיקו החזיק בתפקיד במשך עשר מ-12 השנים האחרונות, ועל אף שמפלגתו נשארה בשלטון, היא נחלשה בסקרים על רקע ההפגנות הגדולות ביותר במדינה מאז נפילת הקומוניזם לפני שלושה עשורים במחאה על השחיתות השלטונית.

נרות זיכרון לעיתונאי הסלובקי יאן קוצ'יאק בעיירה טרנצ'ין, 26 בפברואר 2018. רויטרס
נרות לזכרו של קוצ'יאק אחרי הרצח שלו, בשנה שעברה (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully