וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירת המעורבות הרוסית: עוד 3.5 שנות מאסר למנהל קמפיין טראמפ לשעבר

13.3.2019 / 18:41

מנפורט הורשע בשתי עבירות של קשירת קשר בחקירת התובע המיוחד מולר, אחרי שכבר נשלח לכארבע שנות מאסר בתיק אחר. הוא הביע חרטה, אך השופטת לא התרשמה. מיד לאחר גזר הדין, הוא הואשם בעבירות נוספות בעיר ניו יורק - כך שגם אם יקבל חנינה מטראמפ, הוא יישאר בכלא

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

פול מנפורט, לשעבר מנהל הקמפיין של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, נידון היום (רביעי) לשלוש שנים וחצי נוספות בכלא אחרי שהורשע בעבירות שעלו בחקירת התובע המיוחד רוברט מולר. התקופה תצטרף לארבע השנים שנגזרו עליו בשבוע שעבר בתיק נפרד שנידון בבית משפט בווירג'יניה.

מנפורט בן ה-69, שהרוויח מיליוני דולרים כשעבד למען פוליטיקאים פרו-רוסים באוקראינה, הורשע בשתי עבירות של קשירת קשר בספטמבר. הוא הביע חרטה על מעשיו בתיק, בניגוד לזה שבו הורשע ביום שלישי שעבר, אך השופטת איימי ברמן אמרה כי דבריו חלולים. "אני מצטער על מה שעשיתי ועל כל הדברים שהביאו אותנו לכאן היום", אמר מנפורט, שהובא לדיון בבית משפט פדרלי בוושינגטון הבירה בכיסא גלגלים.

השופטת אמרה כי "קשה להפריז בכמות השקרים" של מנפורט, שהורשע בקשירת קשר נגד ארצות הברית ובקשירת קשר לשיבוש חקירה. הוא הסכים לשתף פעולה עם החקירה של מולר בתמורה להקלה בעונשו, אך חודשיים לאחר שנחתם הסדר הטיעון הוא התמוטט אחרי שהחוקרים אמרו שהוא שיקר שוב ושוב. השופטת גזרה עליו בסך הכול 73 חודשים, אך 30 מהם חופפים לאלו שנגזרו עליו בשבוע שעבר.

שעה קלה לאחר גזר הדין בוושינגטון, הכריזה התביעה בעיר ניו יורק על העמדתו לדין בגין 16 עבירות שונות. גם אם יקבל חנינה מטראמפ, כפי שרמז הנשיא שהוא עשוי לעשות, הוא ירצה במקרה כזה עונש מאסר מאחר שלא מדובר בעבירות פדרליות.

לקריאה נוספת על החקירות
יו"ר בית הנבחרים הדמוקרטית: לא תומכת בהדחת טראמפ, הוא לא שווה את זה
טראמפ על החקירות: "מנסים לסלק אותי עם בולשיט"

מנהל הקמפיין לשעבר של דונלד טראמפ, פול מנפורט, בכניסה לבית המשפט. רויטרס, רויטרס
מנפורט בכניסה לבית המשפט, יוני/רויטרס, רויטרס

הפעיל הרפובליקני הוותיק הוא אחד מ-34 אנשים ושלוש חברות שהואשמו בחקירתו של התובע המיוחד רוברט מולר. על אף שהתיקים נגד מנפורט נחקרו על ידי מולר, לא עלו בהן הוכחות לשיתוף פעולה ישיר בין קמפיין טראמפ למוסקבה על מנת להשפיע על הבחירות ב-2016. העונש שספג מנפורט הוא החמור ביותר עד כה שנגזר על מי מהמעורבים בחקירות, רבים מהם מקורביו לשעבר של טראמפ.

מולר, ראש ה-FBI לשעבר, צפוי לסיים בקרוב את דוח החקירה שלו, שהחלה במאי 2017, ולהגיש אותו לתובע הכללי. טראמפ מכחיש כי הוא רקם קנוניה עם רוסיה ומכנה את החקירה "ציד מכשפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully