וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התפללנו שיתעורר": משפחתו של ישראל שנפצע בפיגוע מתאוששת יחד עמו

13.3.2019 / 19:56

מפקד פלוגה בחטיבת כפיר, סרן ישראל מאיר אליצור, נפצע באורח קשה בפיגוע דריסה. אחרי שהיה מורדם ומונשם, הוא התעורר והחל בשיקום הארוך. משפחתו שנמצאת לצדו עדיין מתקשה לעכל. "הוא אדם מאוד אחראי, ולא חשבתי שזה יקרה לו, מבחינתי הוא הכי חזק", סיפרה אשתו

ישראל מאיר. באדיבות המצולמים
סרן ישראל מאיר אליצור/באדיבות המצולמים

בני משפחתו של סרן ישראל מאיר אליצור, מפקד פלוגה בחטיבת כפיר, שנפצע באורח קשה בפיגוע הדריסה בבנימין בשבוע שעבר, לא זזים ממיטת חוליו בבית החולים שיבא תל-השומר מאז אשפוזו. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע הערב גם הוא לבקר את ישראל מאיר בבית החולים.

בתחילת השבוע נודע כי חל שיפור במצבו במחלקה לטיפול נמרץ, והוריו ורעייתו חמדת אליצור עוקבים מקרוב אחר מצבו הבריאותי של יקירם. "ישראל מאיר מתאושש לו לאט לאט. הוא חוזר להכרה ומתחיל להבין איפה הוא נמצא", מספרת חמדת אליצור בשיחה ראשונה לוואלה! NEWS מאז שנפצע ואושפז.

ישראל מאיר עם הבת הדר והבן הראל. באדיבות המצולמים
סרן אליצור עם הילדים/באדיבות המצולמים

בת הזוג מספרת על השבוע המטלטל שעברה המשפחה מרגע שבו קיבלה את שיחת הטלפון מאחיו של בעלה, רב סרן משה אליצור, אף הוא קצין בגדוד נחשון בחטיבת כפיר - שבה עדכן אותה כי בין החיילים הפצועים נמצא גם בעלה. "תחילה אמרו לי שישראל מאיר נפצע באורח קל, אבל כל שעבר הזמן והתקרבנו אל שערי בית החולים הבנתי שהמצב הרבה יותר מורכב, ישראל מאיר הובהל לניתוח דחוף, הוא הורדם והונשם בגלל מצבו, כולנו חיכינו והתפללנו שיתעורר ולפני יומיים זה קרה והוא התעורר", היא מתארת נרגשת.

חמדת אופטימית לגבי החלמתו של בעלה מהפציעה ומאמינה כי יבריא למרות תהליך ההחלמה המורכב. "אני בן אדם מאוד אופטימי, מבחינתי ישראל מאיר הוא אדם מאוד אחראי, הוא הגבר שלי, לא חששתי לו, לא דאגתי לו ובגלל זה לא חשבתי שזה יקרה לו, מבחינתי הוא הכי חזק, הוא הגיבור שלי".

לדבריה, "החלטתי לשמור על אופטימיות, חושבת רק מחשבות חיוביות ואומרת לעצמי - מה שיהיה, אני חזקה. מהיום הראשון הבנתי מהצוות הרפואי שמדובר בתהליך החלמה ארוך ומאתגר, וכך מהיום הראשון היה ברור לי שאני מווסתת בין התמיכה בישראל מאיר והזמן עם הילדים, כדי לנסות לשמור על איזה שגרה בשבילם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

דייט ראשון על מדים, בבית של הסבתא

ישראל מאיר (28) וחמדת (27) הורים להדר בת שנתיים וחצי והראל בן השנה, מתגוררים בהתנחלות כוכב השחר בהרי בנימין. השניים נשאו לפני שלוש שנים וחצי. "הכרנו בשידוך, נפגשנו בתחנה המרכזית בירושלים, ומשם הלכנו לשבת בבניין בביתה של סבתא שלי, יצאנו במשך שלושה חודשים וחצי. לאורך ההיכרות אחד עם השנייה, ידענו שזה זה", היא מספרת בחיוך.

לדבריה, לדייט הראשון שלהם הוא הופיע במדים ומאז, אופי שירותו המאתגר של הבעל הוא נושא לשיחה ולעיתים מעורר ויכוח בבית. "הוא אומר לי 'את יודעת שאני איש צבא' ואני עונה לו, 'אבל אני לא חתמתי קבע'", היא מתארת בחיוך. "כשהוא יוצא הביתה הוא תמיד עסוק. יש לו בלי סוף פעילויות ודברים ואני שאוהבת לצאת ולטייל בחיק הטבע מנסה למשוך לטיולים, אפילו השנה הוא התחיל לצאת ל'אפטרים' והוא עמד בזה יפה".

מאז הפיגוע מתחלק יומה לשניים, בשעות הבוקר היא מלווה ותומכת בו בבית החולים ובשעות אחר הצהריים לאחר נסיעה של כשעתיים היא מגיע לביתם בכוכב השחר לטפל בשני ילדיהם הקטנים. "במהלך היום אני משתדל לעשות 'פוס' וחוזרת הביתה לילדים, למזלי יש לי אמא שגרה לידנו ומאוד עוזרת לי ותומכת בנו".

ישראל מאיר, חמדת והבת הגדולה הדר. באדיבות המצולמים
חמדת, ישראל מאיר ובתם הדר/באדיבות המצולמים

העובדה כי לרוב הוא לא היה בבית במהלך השבוע בשל שירותו הצבאי מקלה על התקופה המורכבת עם הילדים אומרת חמדת. "הם קטנים ומבחינתם אבא בצבא ויחזור הביתה עוד מעט, אני לא אגיד לך שזה קל, לקטן חסרה הקרבה של אמא כי הוא עדיין יונק, לגדולה הסברנו שאבא לא מרגיש טוב ואמא נמצאת איתו", היא מתארת.

במהלך הריאיון פונים אליה מספר מטופלים ודורשים בשלומו של בעלה. לכולם היא עונה בנימוס, נרגשת מהתעניינות. "כל בן אדם שאני מכירה טרח לשלוח לי הודעות, הציע עזרה ושאל לשלומו, כולם מתפללים לרפואתו, מרגש אותי האכפתיות והדאגה של כל האנשים".

גם לצוות הרפואי שמטפל ביקירה מאז שהובהל לבית החולים היא לא שוכחת להגיד מילים טובות. "אני רוצה להודות לצוות הרופאים בהנהלת ד"ר יעל חביב, ד"ר אמיר כהן וד"ר יורם קליין והאחיות במחלקות טיפול נמרץ ובמחלקת הטראומה בתל השומר. אני יודעת שהם מטפלים בישראל מאיר, ושאני יכולה לסמוך עליהם בעיניים עצומות". בין התודות מוסרת הערכה רבה למפקדים שתומכים בה ובמשפחה.

"הקצין הגיע במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית מורכבת"

ד"ר יורם קליין, מנהל יחידת הטראומה בשיבא אמר לוואלה! NEWS כי "הקצין הגיע במצב קשה עם פגיעה רב מערכתית מורכבת. לאחר שאושפז ביחידה לטיפול נמרץ השתפר מצבו בהדרגה, הוא חזר להכרה השתחרר מטיפול נמרץ ועבר אלינו ליחידת הטראומה. אני מאמין כי מצבו ימשיך להשתפר בקרוב הוא יעבור לשיקום".

פיגוע הדריסה שבו נפגע סרן אליצור, אירע בשבוע שעבר סמוך לשעה 03:30 לפנות בוקר יום שני, סמוך ליישוב דולב שבנימין. כוח של חטיבת כפיר, שביצע פעילות מבצעית שכללה בין היתר מעצר חשודים בכפר הפלסטיני נעמה, נתקע עם אחד הרכבים ליד הכפר.

כוח של משמר הגבול שהגיע למקום פעל בשיתוף לוחמי כפיר כדי לסייע בחילוץ הרכב התקוע, כשלפתע הגיחה מתוך כפר הפלסטיני מכונית מקומית, עליה היו שלושה מחבלים. המכונית דהרה אל תוך הכוח ודרסה מספר לוחמים שעמדו בסמוך לרכב הצבאי. מעוצמת הדריסה נפצע קשה סרן אליצור. לוחם מג"ב שניצב לצדו נפצע קל. כוח צה"ל שהיה בזירה ירה לעבר המכונית והרג שניים מהמחבלים. המחבל השלישי נפצע קל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully