וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני שוטרים בברזיל חשודים ברצח חברת מועצה לסבית בריו

12.3.2019 / 17:49

מריאל פרנקו נותרה למוות עם נהגה לפני שנה, ברצח שהסעיר את המדינה. המשטרה התקשתה למצוא רמזים והייתה תחת לחץ רב, והשניים הם הראשונים שנעצרים בתיק. המניע עדיין לא ברור. "מי שלח אותם?"

עריכה: ניב מעוז

שני שוטרים לשעבר בברזיל נעצרו היום (שלישי) בחשד שרצחו חברת מועצה לסבית ואת הנהג שלה בשנה שעברה. המעצר של השניים אירע יומיים בלבד לפני יום השנה לרצח של מריאל פרנקו ושל הנהג שלה, ועד עכשיו איש לא נעצר או הועמד לדין על הרצח שהסעיר את המדינה. ביום חמישי יתקיימו עצרות לזכרה.

דובר מטעם המשטרה אמר כי שני החשודים הם רוני לסה ואלסיו ויירה דה קירוש. לסה חשוד בירי בפרנקו ודה קירוש היה הנהג בכלי הרכב שהיו מעורב בתקרית. פרנקו, שדמותה הייתה חריגה בנוף הפוליטי בברזיל העמוס בגברים לבנים והרבתה לבקר את אלימות המשטרה, נורתה ברכבה עם הנהג שלה אחרי מפגש לחיזוק נשים שחורות.

המשטרה והפוליטיקאים המקומיים בריו דה ז'נרו היו תחת לחץ מאסיבי לפתור את תיק הרצח, שהיה המתוכנן היטב. הרוצחים סגרו את מצלמות האבטחה ברחוב בזמן הירי, והקשו על המשטרה לאסוף רמזים. המשטרה ניסתה גם לשחזר את זירת הפשע כמה חודשים לאחר מכן, וסגרה חלקים נרחבים במרכז ריו למשך יממה.

מריאל פרנקו, חברת מועצה בעיר ריו דה ז'נרו, ברזיל, ינואר 2018. AP
פעלה להעצמת נשים שחורות. מריאל פרנקו, ינואר 2018/AP

לאורך החקירה, היו הדלפות רבות לכלי התקשורת והרשויות מסרו הצהרות אופטימיות על התקרבות לפתרון תיק הרצח. משפחתה של פרנקו, שגדלה בפאבלות של ריו, וארגוני זכויות אדם מתחו ביקורת על ההדלפות ואמרו כי הן מקטינות את הסיכויים להשיג צדק בפרשה.

מרלסו פריקסו, מחוקק במדינת ריו וחברה של פרנקו למפלגה, אמר לערוץ גלובו TV כי המעצרים הם צעד חשוב, אבל "המקרה טרם נפתר". הוא הוסיף: "מי שלח אותם? אנחנו לא מקבלים את הגרסה שהאנשים האלו הונעו מתוך תשוקה ושנאה מפני שהם לא באמת ידעו מי זאת מריאל".

הרצח שלה קיבל תשומת לב מחודשת עם ניצחונו של ז'איר בולסונארו בבחירות לנשיאות בסוף השנה שעברה. איש הימין הקיצוני התבטא לאורך עשרות שנותיו בקונגרס נגד הומואים, נשים ומיעוטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully