וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבח בקונגו: 535 נהרגו בעימותים בין קהילות במערב המדינה

12.3.2019 / 14:17

דוח של האו"ם העלה חשד לפשעי מלחמה שבוצעו בעת המתקפות בין שתי קהילות, שחלקן תוכננו על ידי המנהיגים המקומיים. מניין הקורבנות האמתי ככל הנראה גבוה בהרבה, מאחר שגופות רבות הושלכו לנהר

צילום: רויטרס, עריכה: ליר שפיגלר

לפחות 535 בני אדם נהרגו בעימותים בין שתי קהילות במערב הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו - כך נכתב בדוח של חוקרי האו"ם שפורסם היום (שלישי), ולפיו מנהיגי הכפרים עזרו לתכנן את המתקפות, שייתכן שמהוות פשעים נגד האנושות. הטבח התרחש לאורך שלושה ימים בדצמבר, זמן קצר לפני הבחירות לנשיאות שנדחו פעמים רבות. מעשי האלימות פרצו ביומבי, בין קהילות הבנונו והבטנדה, בשל מחלוקת על קבורתו של אחד ממנהיגי הבנונו.

המתקפות, לפי חוקרי האו"ם, אופיינו באלימות קיצונית, והתבצעו במהירות שהותירה מעט זמן לתושבים להימלט, בדומה לתבניות עבר. החוקרים גילו כי תושבי הכפרים של קהילת הבנונו הותקפו בכלי נשק חמים ובדלק, ששימש להצתות בתים. מניין ההרוגים צפוי להיות גבוה יותר, מאחר שלפי החשד גופות של הקורבנות הושלכו לנהר הקונגו הסמוך.

רופאים מתכוננים לקבורת אדם שמת מנגיף אבולה בעיר בני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
רופאים נערכים לקבורת אדם שמת מאבולה, בעיר בני, אוקטובר/רויטרס, רויטרס

החוקרים הביעו חשש שלא נעשה מספיק כדי למנוע את התחדשות האלימות והם הזהירו כי הסיכון לסכסוך רחב יותר עוד קיים. "נראה שהרשויות המחוזיות נכשלו באחריותן להגן על האוכלוסייה", נכתב. "למרות הסימנים הברורים להחרפת המתיחות ולסיכון הגובר מפני אלימות, לא ננקטו צעדים לחיזוק הביטחון לפני המתקפות".

ועדת הבחירות המרכזית מנעה את קיום הבחירות ביומבי בשל מעשי האלימות. הצעד השנוי במחלוקת גם השפיע על יותר ממיליון תושבים באזורים במזרח המדינה שבהם התרחשה התפרצות של מגיפת האבולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully