וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההפגנות באלג'יריה התחדשו למרות הכרזת הנשיא: "עליו להיעלם במהירות"

12.3.2019 / 13:33

אלפי מוחים ברחבי המדינה אחרי שבוטפליקה בן ה-82 הכריז כי לא יתמודד לכהונה חמישית, אך דחה את הבחירות למועד לא ידוע. "אנחנו רוצים שהשלטון יסתלק

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

אלפי אנשים יצאו להפגין היום (שלישי) ברחבי אלג'יריה בדרישה לשינוי מידי בשלטון, למרות הכרזתו של הנשיא עבד אל-עזיז בוטפליקה אתמול על כך שלא יתמודד על כהונה חמישית. עם זאת, בוטפליקה, בן 82, דחה את הבחירות למועד לא ידוע ולא הכריז על פרישתו מהתפקיד שבו הוא אוחז ב-20 השנה האחרונות.

ברשת א-נהר דווח כי מפגינים רבים התאספו בכמה ערים. בעיר בג'איה, שלחופי הים התיכון, פתחו פועלים בשביתה ששיתקה את הנמל. "על כל המערכת להיעלם במהירות, המאבק שלנו יימשך", אמר נור א-דין חבי, סטודנט בן 25, שהפגין במרכז הבירה אלג'יר. "אנחנו רוצים שהשלטון יסתלק", הוא קרא יחד עם מפגינים אחרים.

גורמים ממשלתיים ופוליטיים אמרו היום כי הדיפלומט הוותיק לחדר ברהימי ונציגי המפגינים יהיו חלק מהוועדה שאמורה לגבש חוקה חדשה למדינה עד לסוף השנה. ברהימי, שר החוץ לשעבר ושליח מיוחד של האו"ם, אמור לעמוד בראשה.

לקריאה נוספת על ההפגנות באלג'יריה
בלחץ מחאת הענק: נשיא אלג'יריה הכריז שלא יתמודד לכהונה נוספת

הפגנה באלגי'ריה להחלפת הממשלה, 12 במרץ 2019. רויטרס
דורשים שינוי מהיר. מפגינים בבירה אלג'יר, היום/רויטרס

סגן ראש הממשלה החדש, רמטאן לעמאמרה, אמר כי הודעתו של בוטפליקה, מוותיקי מלחמת העצמאות בצרפת, היא נקודת המפנה חשובה ביותר של המדינה הצפון אפריקנית מאז העצמאות ב-1962. "תוקם ממשלה בעלת כישורים, עם תמיכת המשתתפים בוועידה הלאומית, שתפקח על ההליך הנשיאותי", אמר.

גורמים פוליטיים אמרו כי מתקיימים מגעים עתה עם גורמים בכירים משורות יוצאי מלחמת העצמאות, שעשויים להשתתף בתהליך. הצבא צפוי לשחק תפקיד מאחורי הקלעים בתקופת המעבר והוא שוקל כמה גורמים אזרחיים לתפקידי הנשיא ותפקידים אחרים. אחד מהם הוא הפעיל ועורך הדין הבולט מוסטפא בוצ'צ'י, שקיבל חשיפה גדולה בפייסבוק בזמן ההפגנות נגד שלטונו של בוטפליקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully