וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל נגד רצח נשים בפקיסטן נרצח על ידי אחיינו

11.3.2019 / 13:22

מוחמד אפזאל חקר הוצאה להורג של קבוצת נשים, שנידונו למוות על ידי מועצה שבטית באזור מבודד במדינה, ואיבד גם שלושה מאחיו. ממניע לא ידוע, קרוב משפחתו ירה בו. כאלף נשים נרצחות במדינה בכל שנה "על רקע כבוד המשפחה"

צילום: רויטרס

פעיל למען זכויות נשים בפקיסטן, שנלחם במשך שנים נגד מעשי "רצח על כבוד המשפחה", נרצח על ידי האחיין שלו. המשטרה במדינה אמרה כי מוחמד אפזאל, בן 31, שהיה ידוע כאפזאל קוהיסטני, נורה למוות ביום רביעי באבוטאבאד. מפקד המשטרה באזור, עבאס מג'יד, אמר כי "עצרנו נאשם מזירת הפשע ומצאנו אקדח אצלו". המשטרה לא אמרה מה המניע האפשרי של האחיין, ששמו לא פורסם. הוא יואשם ברצח.

אפזאל ניהל מאבק למען חמש נשים שנרצחו על ידי קרובי משפחותיהן. הוא עלה לכותרות ב-2012, כשאמר שמועצה שבטית הורתה על הוצאתן להורג של ארבע נשים ושל שני אחים אחרי פרסום סרטון מטושטש שבו נראתה הקבוצה שרה ומאזינה למוזיקה בעמק פאלס המבודד בצפון-מערב מחוז חייבר פחטונחווה. הוא אמר אז כי נערה חמישית, בת 12, נרצחה אחרי שדיברה עם אחותה לאחר גזר הדין שניתן לה.

פעיל זכויות למען נשים, מוחמד אפזאל, בבית המשפט העליון של פקיסטן, 2013. רויטרס
אפזאל בבית המשפט העליון, 2013/רויטרס

בזמן שהמקרה הגיע לבית המשפט ב-2013, שלושה מאחיו - כולל השניים שהופיעו בסרטון - נרצחו. אדמתה של המשפחה הוחרמה וביתה נשרף. מה שעלה בגורלן של חמש הנשים נותר בגדר תעלומה. שניים משלושת החוקרים החליטו בזריזות כי הן בחיים והתיק נסגר. עם זאת, עד ראיה סיפר לרויטרס ב-2013 כי הנשים נרצחו. הן מעולם לא הופיעו בפני בית משפט כלשהו, ועל אף שהחוקרים הצליחו להשיג תמונות וטביעות אצבע שלהן, הן לא הושוו לתעודות הזהות שלהן.

בעקבות הרצח של אפזאל, החברה האזרחית הקטנה אך הקולנית של פקיסטן, הביעה את תנחומיה. חברת הפרלמנט שרי רחמן מהאופוזיציה אמרה כי היא תעלה את הרצח שלו לדיון בפרלמנט.
יותר מאלף נשים נרצחות בפקיסטן מדי שנה. במקרים רבים, זה קורה כשהן מסרבות להתחתן עם מי שנבחר עבורן. עם זאת, יש כאלו הנרצחות רק כי הן שוחחו עם גברים, לבשו מכנסי ג'ינס או ברחו מבתיהן. רבות מהן מוצאות להורג בהוראת מועצות שבטיות, המכונות ג'ירגאס, שמטילות עונשים כמו אונס או גדיעת גפיים.

  • עוד באותו נושא:
  • פקיסטן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully