וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפך את המזה"ת לבטוח": סולימאני קיבל את עיטור הכבוד היוקרתי ביותר של איראן

חמינאי העניק למפקד כוח קודס את "מסדר זולפיקר", שלא ניתן מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. על אף שהוא הוזכר כסיבת התפטרותו הקצרה של זריף, שר החוץ היה הראשון לברך אותו

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, קיבל את עיטור הכבוד היוקרתי ביותר של איראן, מסדר זולפיקר. סוכנות הידיעות פארס דיווחה אתמול (ראשון) כי המנהיג העליון עלי חמינאי העניק לסולימאני את האותר, אבל לא צוין מתי זה קרה. סולימאני הוא הגנרל הראשון שמקבל את האות מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. המסדר הוטבע ב-1921, ומאז קיבלו אותו עשרה מפקדי צבא תחת משטרו של השאה.

סוליאמני, המוביל את הפעולות של איראן מחוץ לגבולותיה, בין היתר בסוריה, קודם לדרגת מייג'ור גנרל ב-2010. בכל צבא איראן ובמשמרות המהפכה יש רק 13 קצינים בדרגה זו. הוא קיבל בעבר את אות הניצחון, גם כן מחמינאי.

קאסם סולימאני עם מנהיג איראן עלי חמינאי – טהראן, 27 במרץ 2015. AP
קיבל את הכבוד הגדול ביותר. סולימאני וחמינאי/AP

מפקד כוח קודס הוא איש הצבא האיראני המוכר ביותר מחוץ למדינה, והוזכר כסיבה להתפטרותו הקצרה של שר החוץ מוחמד ג'וואד זריף, בשל ניהול מדיניות חוץ נפרדת מזו הרשמית. עם זאת, זריף היה הראשון לברך את סולימאני, וכינה אותו "האיש שהפך את המזרח התיכון לבטוח".

סולימאני ארגן את הפגישה בין נשיא סוריה בשאר אסד לבין חמינאי והנשיא חסן רוחאני בסוף החודש שעבר, שבה לא השתתף זריף. לפי דיווחים מקומיים, שר החוץ כלל לא ידע על ביקור הפתע של אסד באיראן, הראשון מאז תחילת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully