וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כולנו שווים: לי גיא-רון מאמינה שיום האישה חשוב גם לגברים

לי גיא-רון

11.3.2019 / 14:53

העולם עסוק מדי בלהגדיר כל דבר ואני חושבת שהבניות מגדריות עושות עוול לשני המינים. מעבר לפמיניזם, עלינו לאהוב את כולם באותה מידה - גברים, נשים, אוטיסטים ואחרים. אנחנו בדרך לשנות את העולם וכדאי שהגברים יהיו חלק בלתי נפרד מכך. מילה של לי

לי גיא רון. ראובן קסטרו
לי גיא-רון/ראובן קסטרו

אני לי גיא-רון ואני רוצה שיתייחסו אלי באהבה ובכבוד. בת 24. גרה בתל אביב. יש לי שני הורים מדהימים ואחיות שלפעמים מציקות, כמו לכולם. אבל, יש עוד משהו חשוב וגדול שמאפיין אותי - אני אוטיסטית, שלא יכולה לדבר אבל יש לה מה להגיד. יותר מהכול אני רוצה שישמעו אותי, שיתייחסו אלי ושיבינו אותי. לא כי אני אוטיסטית, אלא כי אני חכמה, רהוטה ומצחיקה. כי יש לי מה לומר וכי אני מאמינה שכדאי לכם להקשיב. אני רוצה לדבר מבעד לאילמות. לפעמים אני גם צועקת מבעד לאילמות. חזק. שישמעו.

האמת שבאופן כללי אני מעדיפה בלי הגדרות, זה לא באמת משנה. אני חושבת שהעולם עסוק מדי בלהגדיר כל דבר. תנו לכל אחד לחיות איך שהוא רוצה בלי לתייג. כך גם רוב התיוג המגדרי מיותר לגמרי.

ציון יום האישה הוא אמנם מועד חשוב ומשמעותי עבור נשים, אבל לא פחות גם עבור גברים. לנטייה של עולמנו הגברי לדכא נשים יש השפעה מיוחדת גם על טיב חייהם של הגברים. בכלל, הבניות מגדריות עושות עוול לשני המינים.

בנים בספורט, בנות בקלאס

אני מאמינה שכולם שווים - גברים ונשים, אוטיסטים ואחרים. לא במה שהם, אלא במה שמגיע להם. זה מעבר לפמיניזם, זה לאהוב את כולם באותה מידה. בחיי היומיום, להיות אישה זה כמו להיות גבר רק עם יותר קשיים, פיזיים ורגשיים. צריך לכוון גבוה ולעבוד קשה - להיות ביקורתית מאוד כלפי עצמך ולקבל את הקושי באהבה מצד אחד, ואת מלוא יופיו ועוצמתו מצד שני.

כבר מגיל צעיר אנחנו מתוכנתים לפעול בצורה מסוימת. לילדים אומרים שזו בושה לבכות ולילדות אומרים שהן לא מספיק חכמות. בנים משחקים בצעצועי נשק ובנות בבובות. בנים בספורט, בנות בקלאס. אלו הנסיבות בהן רוב הגברים והנשים עדיין גדלים לתוכן. יש שיפור מפעם, אבל לא בהיקף הדרוש ולא בכל מקום. נשים וגברים צריכים להמשיך ולהיאבק ביחד לשינוי מלא של המצב המגדרי הנוכחי.

לי גיא-רון. ראובן קסטרו
לי גיא-רון/ראובן קסטרו

מאז התקופות קדומות ועד ממש לשלהי המאה ה-20 עברנו דרך ארוכה במאבק לשוויון מגדרי. השגנו זכות הצבעה, זכות לקניין ולחופש על הגוף שלנו, אבל בתחומים רבים אחרים יש עוד הרבה מה לתקן. למשל, פערי השכר הגבוהים ביו גברים לנשים. על פי דוח של ארגון ה-OECD משנת 2017, ישראל ניצבת במקום לא כל כך טוב בכל הקשור לזכויות נשים. יש אצלנו אלימות קשה נגד נשים בתוך המשפחה, מה שהוציא לרחוב נשים רבות במחאה על רציחת נשים בשנה החולפת. כמובן, קמפיין METOO, במסגרתו נאבקות נשים נגד הטרדות מיניות, נמצא בימים אלה בשיאו.

הקמפיין הזה מצטרף לגל של מאבקי נשים. אנחנו כבר לא נחמדות. הפסקנו. אנחנו לוקחות שליטה. נשים יכולות להיות כוח, שעומד איתן מול כל מכשול. אנחנו חזקות ואינטליגנטיות. רק תסתכלו על הישגים של נשים בתחומים כמו פיזיקה, רפואה, רוח, ספורט, משפט וכלכלה. תחומים שנחשבו פעם לגבריים מובהקים, משנים את פניהם. נדמה לי, שזה תהליך טבעי של הכיוון הכללי של העצמת נשים, שמשנה בתקווה את העולם.

דמיינו לעצמכם יום ללא נשים

כולנו מתוכנתים וממוחשבים, וחשוב אולי לציין שאישה בשם עדה לאבלייס יצרה את הבסיס הראשוני לתוכנת המחשב, שהפך לפריט הכי משמעותי אולי בחיים המודרניים של האנושות.

נשים עובדות, מפתחות, ממציאות, מוצאות ביטוי בעולם, ממש כמו הגברים, ובנוסף לכך הן עושות המון בתוך התא המשפחתי, שלא יוכל להתקיים בלעדיהן. דמיינו לעצמכם יום ללא נשים ותבינו מיד כמה אנחנו חשובות וכמה צריך להתייחס אלינו בכבוד ובהערכה.

אחיותיי הנשים, אנחנו עוד ננצח במאבק לשוויון מלא. אנחנו נגיע לאן שאנחנו שואפות להגיע. ואתם הגברים - חשבו על המעשים שלכם ואל תתנו יד לפגיעה מכל סוג בנשים. אנחנו גם מצפות שתהיו חלק בלתי נפרד מהמאבק שלנו, שהוא גם שלכם. גם אם טרם הבנתם, בסוף תבינו שזה מה שנכון, לא רק לנו, אלא גם לכם. מילה של לי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully