וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירות" בצפון קוריאה: האזרחים בוחרים פרלמנט, עם תוצאות ידועות מראש

כבכל חמש שנים, יוצאים הבוחרים לקלפיות כדי להצביע ל-700 החברים באסיפה הלאומית העליונה, שבה יושב גם המנהיג קים. שיעור ההשתתפות צפוי לנשוק ל-100% ולבוחרים יש רק שם אחד על פתק ההצבעה. הבחירות מתקיימות בצל כישלון הפסגה עם טראמפ

אזרחי צפון קוריאה הצביעו בבחירות לפרלמנט המדינה, המנוהל על ידי השליט קים ג'ונג און/צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אזרחי קוריאה הצפונית מצביעים היום (ראשון) בבחירות ידועות מראש לפרלמנט המשמש חותמת גומי להחלטות השליט קים ג'ונג און. המשטר הקומוניסטי עורך בחירות מדי חמש שנים כדי לבחור נציגים לאסיפת העם העליונה, כפי שמכונה בית המחוקקים בן 700 החברים. השליט, שעומד בפני לחץ גובר להפגין את יכולתו להתמודד עם הסנקציות הבינלאומיות אחרי כישלון הפסגה עם ארצות הברית, מתמודד בעצמו בבירה פיונגיאנג.

אחוז ההצבעה צפוי לנשוק ל-100% לאור החובה לצאת לקלפיות, שבהן מוצג לבוחרים רק שם אחד על פתק ההצבעה. סוכנות הידיעות הרשמית דיווחה כי עד השעה 15:00 הצביעו בבירה 92% מבעלי זכות הבחירה. קים עצמו הצביע בקלפי באוניברסיטת צ'אק בבירה. ב

כינוס של המפלגה הקומוניסטית בשבוע שעבר הוא אמר כי השיפור הכלכלי ואיכות החיים של האזרחים הוא בעדיפות עליונה. אלו הבחירות השניות שמתקיימות תחת משטרו של קים ג'ונג און מאז שאביו מת ב-2011. בשנה וחצי האחרונה התמקד הרודן הצעיר בשיפור הכלכלה הקורסת, אחרי תקופה ארוכה של שיגורי טילים בליסטיים וניסוי גרעיני שקירב את האזור למלחמה נוספת.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מצביע בקלפי בפיונגיאנג, 10 במרץ 2019. רויטרס
קים מצביע בקלפי בפיונגיאנג, היום/רויטרס

בחודש שעבר, הפסגה השנייה שלו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא עלתה יפה, והסתיימה מוקדם מהמתוכנן וללא הסכמות. טראמפ אמר כי המנהיג הצפון קוריאני, שעמו טיפח יחסים קרובים לדבריו, ביקש להסיר את כל הסנקציות האמריקניות תמורת פירוק מתקן הגרעין המרכזי שלו. בפיונגיאנג טוענים כי ביקשו הסרה חלקית בלבד.

מאז קריסת הפסגה, השמיעה וושינגטון תקווה להמשך השיחות עם פיונגיאנג. ואולם, תמונות לוויין שפורסמו בימים האחרונים חשפו פעילות מחודש באחד מאתרי הניסוי. לפי ההערכות, ייתכן שקוריאה הצפונית מתכננת שיגור של לוויין בימים הקרובים. טראמפ, שמציין שוב ושוב כי קים לא ערך ניסויים מאז נובמבר 2017 כעובדה להצלחת המגעים הדיפלומטיים, אמר כי הוא יהיה "מאוכזב מאוד" אם יבוצע ניסוי חדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully