וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסטודנטים רוצים להפיל את הנשיא, אז ממשלת אלג'יריה שלחה אותם לחופשה מוקדמת

משרד החינוך במדינה הקדים את חופשת האביב בכשבוע וחצי, על רקע חלקם המשמעותי של הסטודנטים בהפגנות נגד השליט בוטפליקה. לפי דיווחים שונים, הוא צפוי לשוב למדינה אחרי שבועיים שבהם אושפז בשוויץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

משרד החינוך של אלג'יריה הודיע על הקדמת חופשת הלימודים באקדמיה על רקע מחאת הענק נגד הנשיא עבד אל-עזיז בוטפליקה. במשרד לא נימקו מדוע הקדימו את חופשת האביב המתוכננת ל-21 במרץ, אך אלפי סטודנטים היו מעורבים בהפגנות נגד הנשיא המזדקן, שהחליט להתמודד לכהונה חמישית בבחירות בחודש הבא.

בוטפליקה בן ה-82 שולט במדינה הצפון אפריקנית ב-20 השנים האחרונות, אך הוא מיעט להיראות בציבור מאז שלקה בשבץ ב-2013. בשבועיים האחרונים הוא אושפז בבית חולים בשוויץ, ולפי דיווחים שונים, הוא צפוי לשוב היום לשוב לארצו. ביום חמישי פורסם בשמו מכתב שבו הזהיר מפני חדירת גורמים עוינים מבית או מבחוץ להפגנות, שרובן היו שלוות עד כה.

הפגנה בבירת אלג'יריה נגד הנשיא בוטפליקה, 8 במרץ 2019. רויטרס
הפגנה בבירת אלג'יריה נגד הנשיא, שישי/רויטרס

באלג'יריה לודמים כ-1.7 מיליון סטודנטים, כשליש מהם חיים בקמפוסים. עם זאת, רבים אחרים עוברים מרחקים ארוכים כדי להגיע ללימודים, והוצאתם לחופשה מוקדמת עשויה להקל על הרשויות לבלום את התפשטות ההפגנות ברחבי המדינה.

ביום שישי נרשמה ההפגנה הגדולה ביותר עד כה, כשמאות אלפים יצאו לרחובות הערים הגדולות, כולל בבירה אלג'יר, ודרשו מבוטפליקה לסיר את מועמדותו. גם הבטחתו לפרוש בתום שנה מבחירתו מחדש לא שיככה את הזעם הציבורי, שנובע מהאבטלה הכבדה במדינה העשירה בנפט ובגז. במהלך המחאה האחרונה, נעצרו כ-200 איש במהלך ניסיונם של חלק מהמפגינים להתקדם לארמון הנשיאות.

לעומת שכנותיה, אלג'יריה עברה את אירועי "האביב הערבי" שפרצו בתוניסיה הסמוכה ללא טלטלות ומהפכות של ממש, אך זיכרון מלחמת האזרחים האכזרית משנות ה-90 השאיר צלקות רבות בקרב התושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully