וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינה בחשיכה: ונצואלה מושבתת בשל הפסקת חשמל ארצית

8.3.2019 / 16:13

אל המשבר הפוליטי נוסף גם משבר אנרגיה, בשל שיבושים בתחנת הכוח המרכזית במדינה שהותירו את האזרחים בעלטה במשך יממה. במשטרו של מדורו טוענים כי זו "חבלה" מכוונת, והנשיא הפסיק את הלימודים ואת יום העבודה בשל המצב

צילום: רויטרס

בתי ספר נסגרו ושעות העבודה קוצרו בוונצואלה בעקבות הפסקות חשמל נרחבות בבירה ובערים גדולות במדינה זה היום השני ברציפות. מרבית המדינה הדרום אמריקנית נותרה בעלטה מאז יום חמישי, בשל בעיה בתחנת הכוח ההידרואלקטרית המרכזית. הפסקת החשמל פגעה גם ברשת הטלפון ובשירותי הרכבת התחתית בקראקס, והממשלה של הנשיא ניקולס מדורו אמרה כי "חבלה" מכוונת גרמה לתקלה הארצית, מבלי לפרט.

הפסקות החשמל בוונצואלה הפכו לנפוצות יותר ויותר, בשל המיתון העמוק וההיפר אינפלציה ששחקו את איכות השירותים הציבוריים במדינה החברה בקרטל יצואניות הנפט אופ"ק. "הנשיא השעה את הלימודים ואת יום העבודה כדי לסיעי למאמצים לשקם את שירותי החשמל במדינה", אמרה סגניתו של המנהיג הסוציאליסטי, דלסי רודריגז, בהודעה בחשבון הטוויטר שלה.

עלטה בבירת ונצואלה, קראקס, בעקבות הפסקת חשמל, 8 במרץ 2019. רויטרס
קראקס בחשיכה, היום/רויטרס

בקראקס, עשרות אנשים צעדו ברחובות בשעות הבוקר המוקדמות בשל סגירת המטרו, בעוד שאחרים עלו על מעט האוטובוסים שעוד פעלו. רבים לא הבינו שיום העבודה בוטל משום שהם לא הצליחו לראות טלוויזיה או להאזין לחדשות. "זאת בעיה חמורה, זה לא כמו כל הפסקת חשמל", אמר לואיס מרטינס בן ה-53, בזמן שצעד לעבודתו במזרח העיר.

בבית החולים הציבורי דומינגו לוסיאני שבמזרח קראקס, החשמל עבד רק באמצעות גנרטור. "זאת הפעם הראשונה שיש יממה שלמה בלי חשמל", אמרה אלסידה פרס, בת 45, העובדת בבית החולים.

ונצואלה חווה משבר פוליטי חריף מאז ינואר, כשמנהיג האופוזיציה חואן גוואידו הכריז על עצמו כנשיא הזמני כשהוא טוען לסעיף בחוקה המאפשר לו זאת. הוא הוכר על ידי ארצות הברית ועל ידי עשרות מדינות נוספות, שדחו את תוצאות הבחירות בשנה שעברה, שבהן זכה מדורו בצורה שנויה במחלוקת.

מדורו, הזוכה לגיבוי רוסיה וסין, טוען שגוואידו הוא בובה של וושינגטון, שאותה הוא מאשים בתכנון הדחתו על מנת להשתלט על הנפט של ונצואלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully