וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בית זוועות" בספרד: זוג כלא קשישים, גנב את כספם והזין אותם בכפייה

המשטרה עצרה גבר ואישה מקובה ומגרמניה, שנהגו להתיידד עם קשישים אמידים כדי לגנוב מהם את כספיהם והחזיקו אותם בחדרים בבית בדרום-מערב המדינה. חלק מהם מתו ב"נסיבות מסתוריות"

אישה שנכלאה על ידי זוג, ספרד. משטרת ספרד, אתר רשמי
אחת הנשים שנכלאו על ידי הזוג/אתר רשמי, משטרת ספרד

המשטרה בספרד חילצה גבר ואישה מבוגרים שהיו כלואים בבית באזור קדיז שבדרום-מערב המדינה. לפי המשמר האזרחי, הזוג סומם והוזן דרך צינור על ידי זוג, ש"אסיריהם" האחרים מתו במסתוריות. הזוג, מקובה ומגרמניה, נהג לפי החשד להתייחד עם אנשים מבוגרים כדי לנשל אותם מנכסיהם וצבר יותר מ-1.8 מיליון אירו במשך ארבע שנים.

בתוך "בית הזוועות", כפי שתיארה המשטרה, נמצאו קשיש גרמני וקשישה הולנדית ב"מצב נורא". הם היו כלואים בחדרים נפרדים, מסוממים והוזנו דרך צינור, מבלי שהיו זקוקים לכך. לא ברור מהו גילם המדויק. עוד נמסר כי מצבם השתפר משמעותית אחרי שהם הועברו לבית מחסה.

הזוג נמצא בעקבות חקירה שנפתחה אחרי פניה מגרניה על היעדרותה של קשישה אמידה, ששמה מריה בבס. המשטרה מצאה אותה בבית אבות בצ'יקלנה, שאליו היא הגיעה במצב קשה. היא סיפרה למשטרה שהזוג פנה אליה בעיר מגוריה, טנריף, שם היא חיה ללא בני משפחה או חברים הגרים בסמוך. הם התיידדו עמה, הציעו לדאוג לה ולהעביר אותה לצ'יקלנה. היא סיפרה למשטרה שהיא ננעלה בבית במשך כמה חודשים, כשידיה קשורות.

"בחודש אוקטובר היו לה יותר מ-162 אלף אירו בבנק ואחרי שהזוג הזה הופיע בחייה, עד אמצע דצמבר היה לה רק 300 אירו, ביתה בטנריף נמכר והיא לא קיבלה אירו אחד מהמכירה", נמסר מהמשמר האזרחי בהצהרה.

גורם המקורב לחקירה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי בני הזוג נעצרו וזוהו חלקית כאסטרלה, אזרחית קובה, ומרקוס, בעל אזרחות קובנית וגרמנית. הם מואשמים בהונאה, בזיוף מסמכים, בהתעללות בהלבנת כספים, בגניבת נכסים ובניצול כספים.

שרפו את גופת הקשישה וכך נמנעה נתיחה שלאחר המוות

המשטרה דיווחה כי לפני שבני הזוג נעצרו, הם הספיקו לקחו עימם את בבס וחמש שעות מאוחר יותר היא מתה. "מריה עזבה את המרכז בשעה 11:00 במצב בריאותי טוב, ומותה דווח ב-16:00 בזמן שהייתה תחת השגחת בני הזוג", נמסר מהמשטרה. בני הזוג התעקשו לשרוף את גופתה במהירות, כך שלא בוצעה נתיחה שלאחר המוות. מותה דווח בנסיבות טבעיות.

לאחר מעצרם, המשטרה ערכה חיפוש בביתם ומצאה שברשותם בית שכור נוסף בקרבת מקום, שם נמצאו הגבר הגרמני והאישה וההולנדית. עוד מסרו כי האישה ההולנדית התחזתה לבבס כדי לאפשר את מכירת נכסיה. המשטרה זיהתה עוד ארבעה אנשים שהיו תחת השגחת בני הזוג "ולכאורה מתו בפתאומיות לאחר שהשגיחו עליהם". המשטרה לא סיפקה פרטים נוספים על הארבעה.

בין החשדות, הזוג נאשם כי לכאורה הלבין כספים שעשקו מהקשישים על ידי בניית מתחם תיירות פופולרי בקדיס שבספרד, תוך שימוש במסמכים מזויפים. המשטרה עצרה עוד ארבעה אנשים בחשד שסייעו לבני הזוג להלבין את כספם. בשלב זה נבדק אם לזוג חשבונות בנק נוספים בבריטניה, איטליה, גרמניה וקובה.

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully