וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מספק מענה": הרב-קו מגיע סוף סוף למזרח י-ם, רק בלי ההטבות

שנים לאחר שהושק הכרטיס החכם החלו השנה להשתמש בו גם במערכת התחבורה הנפרדת שבמזרח העיר. אולם, לא ניתן לעבור באמצעותו להמשך נסיעה בקווים אחרים או ברכבת הקלה מבלי לשלם על נסיעה נוספת. משרד התחבורה: "פועלים להשוואת תנאי הנוסעים לאלו שבשאר חלקי הארץ"

רכבת קלה ירושלים, יוני 2015. ראובן קסטרו
הרכבת הקלה בירושלים/ראובן קסטרו

לאחר שנים שבהן ניתן היה להשתמש בכרטיס "רב קו" בתחבורה הציבורית במערב ירושלים, הודיע משרד התחבורה לאחרונה לתושבים על שימוש בו גם תחבורה ציבורית במזרח העיר. אולם, בניגוד למערב העיר ולאזורים אחרים במדינה, הכרטיס לא מאפשר מעבר בין קווים ואמצעי תחבורה. במשרד התחבורה אומרים כי הם פועלים לפתור את הבעיות הטכנולוגיות כדי להשוות את התנאים.

מערכת התחבורה הציבורית בשכונות במזרח ירושלים נפרדת מזו של מערב העיר. על פי נתונים שפרסם מכון ירושלים למחקרי מדיניות, כ-100 אלף איש נוסעים בקווים אלה מדי יום. אולם, קווי התחבורה במזרח העיר אינם נכנסים למערב העיר, מה שמאלץ נוסעים רבים לעבור בין הקווים בחברות השונות. אמנם, לפני כשמונה שנים החל השימוש ברב-קו בירושלים המאפשר לבצע מספר נסיעות - הן באוטובוסים והן ברכבת הקלה - במשך 90 דקות במחיר של נסיעה אחת, אך הוא תקף רק בתחבורה הציבורית של מערב העיר. השנה החל השימוש ברב-קו גם במזרח ירושלים, אך התשלום הוא עבור כל נסיעה בנפרד, כלומר לא ניתן לעבור באמצעותו להמשך נסיעה בקווים אחרים או ברכבת הקלה מבלי לשלם על נסיעה נוספת.

עוד בוואלה! NEWS:
פרשת ביטן: המלצה לאישום בשוחד נגד כדורגלן העבר חיים רביבו
לקראת העיצומים ביום ראשון: עובדי הרכבת פתחו בסכסוך עבודה חדש
בעקבות איומים על חייה: אבטחה הוצמדה לח"כ סתיו שפיר

תחנות אוטובוס לא מוצלות בירושלים  יולי  2017. נועם מושקוביץ
"אופן השימוש שייעשה ברב קו עתה רחוק מלספק מענה לתושבים"/נועם מושקוביץ

"דרשנו להרחיב את שירותי התחבורה בשכונות וגם הרב-קו הוא חלק מהדרישה", אומר חוסאם וותד שכיהן כמנהל המינהל הקהילתי בית חנינא במשך כמעט 20 שנה, ומוסיף: "כשאני רוצה לנסוע ברכבת, אני נוסע מבית חנינא ומשלם, ואז שוב משלם ברכבת. כלומר, אני משלם לפחות נסיעה אחת יותר מאחרים. מכפר עקב אני אפילו משלם שתי נסיעות יותר". לדבריו, על הכוונה להשמיש את הרב-קו גם במזרח ירושלים הוא שומע כבר שנים.

"אין ספק כי הכנסת הרב קו לשימוש תושבי ירושלים המזרחית, עשור לאחר תחילת הפעלתו בישראל, היא צעד מבורך. אולם אופן השימוש שייעשה בו עתה רחוק מלספק מענה לתושבים, ואף מסכל כל אפשרות לקבלת מידע אמין ורלוונטי מהפיילוט", נכתב במכתב האגודה לזכויות האזרח לרשות הארצית לתחבורה. "למעשה, במקום שהרב-קו יענה על מטרתו - כרטיס חכם לכרטוס משותף במגוון סוגי התחבורה הציבורית - בירושלים המזרחית הוא משמש ככרטיסייה לקו אחד בלבד. כתוצאה מכך, תושבים שיעשו בו שימוש לא יזכו בהנחות שמקנה כרטיס הרב-קו ולא ייהנו מנוחות ומיעילות השימוש בו המאפיינות את השימוש בכרטיסי רב-קו".

ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי "משרד התחבורה פועל בימים אלה להשוואת תנאי הנוסעים בקווי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים לשאר חלקי הארץ. במסגרת זאת ניתן יהיה לנסוע בכרטיס הרב-קו בקווי האוטובוסים שבמזרח ירושלים ולבצע מעברים לקווי אגד והרכבת הקלה מבלי לשלם על תוספת הנסיעה". עוד נמסר כי "משרד התחבורה מסבסד כיום את הנסיעות בקווי התחבורה הציבורית במזרח ירושלים. בשנה האחרונה החל שימוש בכרטיס רב-קו גם בקווי האוטובוסים במזרח ירושלים. משרד התחבורה פועל בימים אלה לפתור בעיות טכנולוגיות מול מפעילי התחבורה הציבורית, שיאפשרו ליהנות מכל ההטבות הגלומות בכרטיס הרב-קו, כולל מעבר חופשי בין קווי האוטובוסים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully