וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: איש דת רדיקלי, שהפסיד בבחירות לנשיאות, מונה לראש מערכת המשפט

אי-פי ורויטרס

7.3.2019 / 21:00

איברהים ראיסי, שהיה בעבר אחראי על הוצאות להורג המוניות, קודם לתפקיד הבכיר על ידי חמינאי, שסימן אותו בכך כיורש אפשרי. הוא הפסיד ב-2017 לרוחאני בבחירות, ועתה הוא צפוי לערער עוד יותר על סמכותו והשפעת המחנה המתון

עריכה: ניר חן

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מינה את איש הדת הרדיקלי איברהים ראיסי לראש מערכת המשפט החדש - כך דיווחו היום (חמישי) כלי התקשורת ברפובליקה האסלאמית. לפי הצו הרשמי של חמינאי, ראיסי נדרש להחדיר רוח חדשה במערכת המשפט, להילחם בשחיתות, להשיב את זכויות הציבור והחירויות הלגיטימיות ולפקח על יישומם של חוקים. הוא יחליף בתפקיד את סאדיק לאריג'אני אחרי עשור.

ראיסי היה היריב הבולט של הנשיא חסן רוחאני, מהמחנה המתון, בבחירות לנשיאות ב-2017 והפסיד לו בפער גדול. עם זאת, הוא קיבל בכל זאת קרוב ל-16 מיליון קולות. המינוי של ראיסי בן ה-58, המקורב לחמינאי, עשוי לערער עוד יותר על השפעת המחנה המתון בראשות רוחאני במסגרת המערכת הפוליטית הסבוכה של הרפובליקה האסלאמית. המהלך סימן אותו כיורש אפשרי לחמינאי בן ה-8X. "אני ממנה אותך לראש מערכת המשפט, כאדם שמכיר אותה אחרי שנים ארוכות שבהן שירת בה", אמר חמינאי, בהצהרה שפורסמה על ידי סוכנות הידיעות אירנ"א.

המועמד לנשיאות איראן איברהים ראיסי. רויטרס
התקדם במהרה בסולם הדרגות. ראיסי/רויטרס

ראיסי הוא איש דת בדרג הביניים של בהיררכיה השיעית, אך הוא שירת במשך עשורים במערכת המשפט שלה יש השפעה רבה באיראן מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. על אף שהיה רק נער בזמנה, הוא התקדם בסולם הדרגות. הוא היה אחד מארבעת שופטי הדת שגזר ב-1988 עונש מוות על מתנגדי משטר ואנשי שמאל רבים, אך זה לא מנע ממנו להפוך למועמד בולט להיות המנהיג העליון הבא של איראן.

חמינאי מינה את ראיסי ב-2016 להיות האפוטרופוס של הארגון "אסטן קודס רזאווי", האחראי על קרן של מיליארדי דולרים שמנהלת את התרומות לאתר הקדוש ביותר באיראן שנמצא בעיר משהד בצפון המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully