וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליט אלג'יריה בתגובה ראשונה למחאה: גורמים זרים עלולים לגרום כאוס

7.3.2019 / 15:52

במכתב שפורסם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, הזהיר בוטפליקה כי ארגונים מקומיים או זרים "בוגדניים" עשויים לנצל את ההפגנות השלוות נגדו ולדרדר את המדינה. השליט בן ה-82 מאושפז בשוויץ, אך מתמודד לכהונה חמישית חרף המחאה ההמונית

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה אמר היום (חמישי) כי ארגונים מקומיים או זרים עלולים לחדור להפגנות נגד שלטונו ולגרום לכאוס. זאת התגובה הראשונה של השליט, שמנהיג את המדינה מאז 1999, למחאה נגד החלטתו להתמודד לכהונה חמישית בבחירות שיתקיימו בחודש הבא. עם זאת, לא ברור אם הוא ניסח אותה, מאחר שלפי דיווחים בשוויץ, הוא מאושפז בבית חולים במדינה.

לפי מכתב שפורסם על ידי סוכנות הידיעות הרשמית, בוטפליקה בן ה-82 הזהיר כי כל חדירה של ארגונים "בוגדניים" להפגנות השלוות עלולה לגרום לכאוס ולהוביל למשבר. הוא לא ציין באיזה קבוצות מדובר.

בשנות ה-90 התחוללה מלחמת אזרחים הרסנית במדינה, אחרי שהצבא מנע את ניצחונה של מפלגה אסלאמסטית בבחירות במחיר של כ-200 אלף איש. בשנים האחרונות התרחשו כמה מתקפות טרור, אך אלו היו בעיקר ספורדיות.

לקריאה נוספת על המשבר באלג'יריה
שליט אלג'יריה ניצח את צרפת ואת הטרור, אך עכשיו הוא בקרב על חייו

נשיא אלג'יריה עבד אל-עזיז בוטפליקה, אפריל 2018. רויטרס
ממעט להופיע בציבור. נשיא אלג'יריה בוטפליקה, אפריל אשתקד/רויטרס

בשבועות האחרונים יצאו עשרות אלפי אזרחים, שמאסו בשליטת ותיקי מלחמת העצמאות מצרפת, וקראו לבוטפליקה, שלקה בשבץ ב-2013, שלא להתמודד לכהונה חמישית. למרות בריאותו הרופפת, הוא הגיש את המסמכים הרשמיים.

באירוע המחאה האחרון נגד שלטונו של בוטפליקה, יצאו היום מאות עורכי דין עם גלימות שחורות למרכז אלג'יר, ברקע צבירת המומנטום של ההפגנות הגדולות ביותר במדינה מאז "האביב הערבי" ב-2011. השוטרים פיקחו על המחאה, אבל שוב לא התערבו. "העם רוצה להפיל את המשטר", צעקו עורכי הדין. "רפובליקה, לא ממלכה". איגוד עורכי הדין הלאומי דורש מהרשויות לדחות את הבחירות שיתקיימו בחודש הבא ולהקים ממשלת מעבר זמנית.

עמדת הצבא וכוחות הביטחון תהיה מכריעה להתפתחות האירועים במדינה הצפון אפריקנית, אחת מיצרניות הנפט הגדולות ביבשת. עד כה נותר הצבא במקומו, אבל פרשנים וגורמים רשמיים מעריכים כי הגנרלים עשויים להתערב אם ההפגנות יובילו לחוסר יציבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully