וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: המעידות הסקסיסטיות של גברי "כחול-לבן"

7.3.2019 / 16:00

יאיר לפיד אמנם התנצל על אמירתו השבוע ("יש מעט נשים וגם הן לא ממושמעות"), אבל זו ממש לא הייתה "הבדיחה הלא מוצלחת" הראשונה שלו על נשים. ומי זוכר את השיחה על בנות של גנץ, ברק ואופק בוכריס? ומה אמר גבי אשכנזי על אורלי וילנאי? צפו בפרק החדש של "10 צעדים"

עריכה: נועה לוי

פורמט פוליטי קצבי לקראת הבחירות: "10 צעדים"! מדי סופ"ש הילה קובו מביאה מאולפן וואלה! NEWS זווית אחרת - בתמציתיות ובקצביות - של ניתוח סוגיות בוערות לקראת הבחירות באפריל 2019. והפעם: כל המעידות הסקסיסטיות של גברי מפלגת "כחול-לבן".

פתיח:

אחרי שהיו"ר המשותף של "כחול-לבן" יאיר לפיד נשאל בכנס בחירות על מיעוט הנשים במפלגה, ואחרי שביקש באותו מעמד מחברת מפלגתו הבכירה אורנה ברביבאי לקום - והיא לא קמה, ואחרי שסיפק התבדחות "לא מוצלחת" ("אתם רואים, יש מעט נשים ב-"כחול לבן" וגם הן לא ממושמעות") - הוא התנצל. אבל זו ממש לא הייתה המעידה הפטרונית הראשונה של לפיד. הצטרפו למסע בן עשרה צעדים סקסיסטיים של האיש שלא מפסיק להגיד כמה הוא בעד שוויון ופוליטיקה חדשה, אבל גם לא מפסיק לשדר סטייט אוף מיינד של גבר מהפיפטיז. עם בונוס! כמה אמירות פטרוניות נוספות של גברים ב"כחול-לבן".

צעד ראשון ושני:

הבדיחה הלא מוצלחת עם ברביבאי הזכירה לנו "בדיחה לא מוצלחת" אחרת - ציוץ שבו לפיד נפגש עם המועמדת המובילה לנשיאות מטעם המפלגה הדמוקרטית בארצות הברית אבל הזכיר את הייחוס האמיתי שלה בעיניו - אשתו של "חבר שלו".
אחרי ביקורת ועשרות ממים ברשת, לפיד תיקן את הפוסט.

צעד שלישי:

אבל זה שוב קפץ לו. המעידה ההיא על "האישה של" הזכירה לנו כיצד הוא ביקר מינוי חדש של עיתונאית בכירה ב"הארץ" רק בגלל שהיא זוגתו של מישהו שהוא רצה לתקוף מסיבות פוליטיות.

מה יש בהמשך הצעדים? על מה דיברו שר הביטחון אהוד ברק והרמטכ"ל בני גנץ בשיחת גברים עם אופק בוכריס? מה לחש גבי אשכנזי לגיא מרוז בעניין אשתו של מרוז, העיתונאית אורלי וילנאי? ואיך לפיד היה יכול להקל די בקלות על "בעיית הנשים" ב"כחול-לבן", למרות שהרשימה נסגרה באישון לילה?
צפו בווידאו המצורף.
עריכת וידאו: נועה לוי. עיצוב גרפי: אביחי ברוך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully