וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חקלאים לבנים בדרום אפריקה רצחו נער שחור שגנב חמניות

7.3.2019 / 13:05

בית משפט גזר עונשים כבדים על השניים, שנשלחו ל-23 ו-18 שנות מאסר בשל מותו של בן 15 לפני שנתיים. התקרית גרמה למהומות והציתה מחדש את שאלות הגזע במדינה, רבע מאה אחרי נפילת משטר האפרטהייד

שני חקלאים לבנים שהורשעו ברצח נער שחור במשפטם, דרום אפריקה, 6 במרץ 2019. רויטרס
השליכו את הנער מהמכונית. פיטר דורוורד ופיליפ שוט בבית המשפט, אתמול/רויטרס

שני חקלאים לבנים בדרום אפריקה נשלחו אתמול (רביעי) ל-23 שנות ו-18 שנות מאסר אחרי שהורשעו ברצח נער שחור שאותו האשימו בגניבה. שני החקלאים, פיטר דורוורד ופיליפ שוט, הורשעו באוקטובר ברצח, בחטיפה, באיומים, בגניבה ובאיומים בכלי נשק. השופט רוני הנדריקס מבית המשפט העליון של הפרובינציה הצפון-מערבית אמר כי הרצח לא היה מתוכנן, אך השניים פעלו בצורה פזיזה.

מותו של הנער, מטלהומולה מוסוואו, באפריל 2017 גרם לזעם רב במדינה, שבה עדיין קיימים מתחים גזעיים גם 25 שנה אחרי נפילת משטר האפרטהייד. כ-80% מאוכלוסיית המדינה, המונה 54 מיליון תושבים, הם שחורים, אך מרבית ההון נותר בידיהם של הלבנים, שהם 8% בלבד.

ההרשעות והעונשים הכבדים שהוטלו עליהם הם חריגים. ב-2017 נשלחו שני חוואים לבנים לעד 14 שנות מאסר על ניסיון רצח, תקיפה וחטיפה, אחרי שתועדו דוחפים גבר שחור אל תוך ארון קבורה. הנדריקס גזר עונשים שונים על כל האחת מהעבירות שבהן הורשעו, חלקם ירוצו בחופף.

מוסוואו הואשם בגניבת חמניות בשווי 80 רנד, והשניים השליכו אותו ממכונית. אחרי מותו של הנער, פרצו הפגנות אלימות בקהילה החקלאית של קוליגני, שנמצאת כ-200 ק"מ מצפון-מערב ליוהנסבורג. תושבים זועמים הציתו אז בתים ועסקים השייכים לתושבים לבנים. "רצח הוא ללא ספק הפשע החמור ביותר שאפשר לבצע", אמר השופט. "אי אפשר להתעלם מכך שהקהילה התקוממה כתוצאה מהתקרית הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully