וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד חופשית ל-CIA: טראמפ ביטל צו שחייב לדווח על הרוגים אזרחיים

נשיא ארה"ב הפך מדיניות של אובמה, שדרשה מגורמי המודיעין לחשוף כמה אזרחים נהרגו בתקיפות מל"טים מחוץ לאזורי מלחמה. "מיותר ומסיח את הדעת", אמרו בבית הלבן. ארגוני זכויות אדם וחברי קונגרס דמוקרטים גינו את ההחלטה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הפך את המדיניות של קודמו ברק אובמה, שדרשה מגורמי המודיעין לפרסם את מספר האזרחים שנהרגים בתקיפות מל"טים מחוץ לאזורי מלחמה. לפי הבית הלבן, הצו שנחתם ב-2016 בעקבות לחץ שהופעל עליו להיות שקוף יותר בסוגייה הרגישה, הוא "מיותר" וגורם להסחות דעת

מאז פיגועי 11 בספטמבר ב-2001, ה-CIA מפעיל מל"טים חמושים באפגניסטן, פקיסטן וסומליה ובתימן נגד מטרות טרור. גורם בממשל אמר כי הדיווחים על מספר הקורבנות האזרחיים לא מגבירים את השקיפות, אלא "מסיחים את דעתם של גורמי המודיעין המקצועיים שלנו ממשימתם העיקרית".

לפי הצו הנשיאותי של אובמה, ראש ה-CIA היה צריך לשחרר מדי שנה את מספר תקיפות המל"טים ולהעריך כמה נהרגו כתוצאה מהן. ההחלטה של טראמפ אינה הופכת את דרישת הדיווח מהצבא על הרוגים אזרחיים שקבע הקונגרס. לפי "לשכת העיתונות החוקרת", מכון מחקר בריטי, בשנתיים הראשונות לכהונתו של טראמפ, היו 2,243 תקיפות מל"טים, בהשוואה ל-1,878 בכל שמונה שנות ממשלו של אובמה.

גלובל הוק, מוס מודיעין ללא טייס של צבא ארה"ב. AP
מל"ט מודיעיני אמריקני/AP

חברי קונגרס וארגוני זכויות אדם גינו את ההחלטה של טראמפ ואמרו כי ה-CIA לא יהיה חייב לתת דין וחשבון על תקיפות המל"טים שלו. אדם שיף הדמוקרטי, יו"ר ועדת המודיעין בבית הנבחרים, אמר כי הצו של אובמה היה "חשוב למען השקיפות" ואמר כי אין הצדקה לבטל אותו.

ריטה סמיון, מארגון "זכויות אדם תחילה", אמרה כי "זהו צעד אחורה מסוכן ולא נחוץ של ממשל טראמפ משקיפות ומתן דין וחשבון על השימוש בכוח קטלני ועל הקורבנות שהוא גורם להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully