וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד צבא רוסיה: עלינו להגביר את האיומים נגד המערב מחשש לתקיפת ארה"ב

בטיימס דווח כי גנרל גרסימוב הזהיר את צמרת הצבא כי וושינגטון מתכננת לערער את היציבות במדינה דרך תמיכה בהפגנות, ואז לתקוף תשתיות אסטרטגיות. "עלינו להגיב לאיום דרך יצירת איום"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

מפקד צבא רוסיה, גנרל ולרי גרסימוב, אמר כי על מוסקבה ליצור איום משמעותי נגד אויביה במערב כדי למנוע מארצות הברית לתקוף את המדינה. לפי עיתון טיימס הבריטי, בנאום שנשא בפני צמרת הצבא בשבוע שעבר, האשים הבכיר את וושינגטון בניסיון לערער על היציבות של רוסיה תוך תמיכה בהפגנות נגד הנשיא ולדימיר פוטין ובמתנגדי המשטר. לאחר מכן, לטענתו, מתכננת ארצות הברית לתקוף תשתיות אסטרטגיות במדינה.

"המדיניות של עמיתינו במערב מאלצת אותנו להגיב לאיום דרך יצירת איום", אמר גרסימוב, שאמר כי הפנטגון גיבש מדיניות חדשה, ששמה "סוס טרויאני", לפגיעה ביציבותה של רוסיה. הוא קרא ליצור איום שיגרום לנזק משמעותי אצל האויב.

דבריו נחשפו אחרי שפוטין החליט השבוע להשעות את השתתפותה של רוסיה באמנה לבקרת נשק גרעיני שנחתמה עם ארצות הברית בתום המלחמה הקרה. זאת בתגובה להחלטתה של ארצות הברית לפרוש ממנה בתוך חצי שנה, אם רוסיה לא תחדל מההפרות של ההסכם, כדבריה. מוסקבה מכחישה כי היא הפרה את ההסכם, האוסר על פיתוח ופריסה של נשק גרעיני יבשתי לטווח בינוני -בין 500 ל-5,500 ק"מ - ומאשימה את וושינגטון בהפרתו.

נשיא רוסיה ולדימר פוטין צופה באימון צבאי באזור לנינגרד, רוסיה 18.9.17. רויטרס
פוטין ומפקד הצבא בתרגיל באזור לנינגרד, 2017/רויטרס

הצעד של ארצות הברית משקף את מדיניות ממשלו של דונלד טראמפ, הרואה בהסכם ה-INF מכשול בפני המאמצים הנדרשים לבלום את פיתוח הטילים לטווח בינוני של סין, שאינה חלק ממנו. קריסת האמנה, שנחתמה ב-1987 בין נשיא ארצות הברית רונלד רייגן לבין מנהיג ברית המועצות מיכאל גורבצ'וב, עוררה חששות מפני משבר טילים דומה לזה שהתרחש בתקופת המלחמה הקרה באירופה.

בשנות ה-80 פרסו ארצות הברית וברית המועצות טילים לטווח בינוני ביבשת, שדורשים זמן שיגור קצר יותר כדי לפגוע במטרותיהם מאשר טילים בין-יבשתיים. בשל זמן התגובה הקצר, כל התרעת שווא עלולה להוביל לתגובת אמת של הצד השני ולגרור את העולם למלחמה גרעינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully