וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם הקצין שנפצע בפיגוע: נתקע מתחת לרכב חצי שעה והנחה את החילוץ

4.3.2019 / 13:49

מפקד הפלוגה שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בבנימין עבר ניתוח ומאושפז במצב יציב בבית החולים. אמו סיפרה כי בנה דאג לשלום חייליו לאחר שנפגע מרכב המחבלים. "אנחנו מתפללים לשלומו", אמרה. מתחקיר ראשוני עלה כי המחבלים פגעו בלוחמים ששהו מחוץ לרכבם עקב תקלה

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

בבית החולים שיבא שבתל השומר מאושפז עדיין קצין צה"ל שנפצע באורח קשה בפיגוע בדריסה בבנימין במהלך הלילה. הקצין בן 28 נשוי ואב לשני ילדים. הקצין יצא מחדר ניתוח והועבר למחלקה לטיפול נמרץ, מצבו קשה אך יציב.

אמו של הקצין סיפרה על הפרטים שנודעו לה על נסיבות פציעתו של בנה. "אחרי המעצר בכפר נעמה הייתה תקלה ברכב, והם נעצרו לתקן אותה. כלי רכב הכיע במהירות והחיילים צעקו 'רכב מגיע'".

לדברי האם, "שניים הצליחו לקפוץ, והוא לא זז ואז הרכב של המחבלים העיף אותו מתחת לכלי הרכב הצבאי, נשאר מתחת לאחד הכלים במשך חצי שעה. הבן שלי אמר לכוחות איך לחלץ אותו והזהיר את חבריו". אמו הוסיפה כי "אנחנו מתפללים לשלומו. יודעים שהוא יוצא למבצעים כאלה. הבן השני שלי, קצין בקבע הוא זה שהודיע לנו, הקדים את אנשי הצבא".

פיגוע הדריסה בכפר נעמה שבמרחב החטיבה המרחבית "אפרים". דובר צה"ל
זירת הפיגוע בבנימין, היום/דובר צה"ל

חמיו של הקצין אמר כי "אנחנו עטופים בהרבה אהבה, עזרה והתעניינות. אנחנו מבקשים ונשמח להתפלל לרפואתו השלמה והמהירה ואנחנו מאמינים ומצפים גם על פי מה שנמסר לנו מהצוות הרפואי שבעזרת השם הוא יחלים במהרה שלמה. אני רוצה לחזק את חיילי צה"ל שעושים לילות כימים לשמור על ביטחונו".

בצה"ל ובמג"ב החלו בתחקיר פיגוע הדריסה שבו נפצעו הקצין צה"ל ולוחם מג"ב באורח קל בסמוך לכפר נעמה שבבנימין. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים השליכו לפני האירוע בקבוקי תבערה לעבר מעבר הסמוך לציר 443. ברכב בו ביצעו המחבלים את הפיגוע נמצאו בקבוקי תבערה נוספים.

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה פייבר ותהנו מאינטרנט וטלוויזיה במחיר שלא הכרתם

לכתבה המלאה
הרכב הפלסטיני שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בכפר נעמה שבגזרת טלמונים בבנימין.. מאיה הורודניצ'אנו
הרכב ששימש את המחבלים/מאיה הורודניצ'אנו

מפרטים ראשוניים עולה כי כוח של חטיבת כפיר ביצע מעצרים בכפר נעמה בפיקוד מפקד הפלוגה. בעת שעשה כוח את דרכו מחוץ לכפר נתקע רכב הספארון שבו נסעו הלוחמים בצומת הכניסה לכפר.

הכוח פרק מכלי הרכב והמתין לסיוע מחוצה לו. למקום הוזעק כוח מג"ב כדי לאבטח את הלוחמים ולסייע בתיקון כלי הרכב התקוע. בשלב מסוים הגיח במהירות גבוהה כלי רכב מכיוון הכפר נעמה לעבר הכוח הצבאי שהיה במקום. אחד מלוחמי מג"ב הספיק לקפוץ הצידה ונפגע ברגלו מגלגל כלי הרכב הדורס. הרכב המשיך ופגע בעוצמה בקצין צה"ל, מפקד הכוח במקום.

הלוחמים פתחו באש לעבר כלי הרכב הפלסטיני. מהירי נהרגו שניים מיושבי הרכב, ושלישי נפצע באורח קל ונעצר במקום על ידי כוח צה"ל. עימותים אלימים פרצו בין כוחות צה"ל לצעירים פלסטינים בכניסה לכפר שנמצא מערבית לרמאללה. צה"ל מתגבר את מוקדי החיכוך בגזרת אפרים כדי למנוע פיגועי חקיינות דומים או פיגוע השראה כשברקע חמאס מלבה את האווירה ומסית באמצעות הרשתות החברתיות.

הרכב הפלסטיני שביצע את פיגוע הדריסה הלילה בכפר נעמה שבגזרת טלמונים בבנימין.. TPS
הרכב הפלסטיני לאחר הפגיעה בכלי הרכב הצה"לי/TPS
  • עוד באותו נושא:
  • פיגועים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully