וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הדת הבכיר במצרים: פוליגמיה גורמת לאי-צדק לנשים

3.3.2019 / 16:39

האימאם הגדול של מסגד אל-אזהאר אמר כי יש חוסר הבנה לגבי המנהג וכי חייבים לנהוג ביושר כלפי נשים. "אם לא נדאג להן, זה כמו ללכת על רגל אחת", אמר איש הדת החשוב באסלאם הסוני. עם זאת, הוא לא קרא לאסור על המנהג כולו

האימאם שיח 'אל-אזהר במהלך פגישה בין דתית עם האפיפיור באבו דאבי  4 בפברואר 2019. רויטרס
המנהג חוקי, אך לא נפוץ. השייח של אל-אזהאר/רויטרס

האימאם הגדול של מסגד אל-אזהאר במצרים, המוסד החשוב ביותר באסלאם הסוני, אמר כי פוליגמיה גורמת לחוסר צדק לנשים, אולם הוא לא קרא לאיסור מוחלט על המנהג הנפוץ בעולם המוסלמי. "מי שאומרים שנישואים חייבים להיות פוליגמיים טועים", אמר אחמד א-טייב. "עלינו לקרוא את הפסוק במלואו. איש הדת הבכיר אמר כי פוליגמיה היא היוצא מן הכלל באסלאם ויש עליה מגבלות. "אם אין יושר, אסור לשאת יותר מאישה אחת", אמר.

לדבריו, המנהג נובע מחוסר הבנה של הקוראן ושל המסורת של הנביא מוחמד, מה שגורם לעתים קרובות לחוסר צדק עבור נשים וילדים. האימאם הגדול קרא גם לבחינה מחדש של היחס לנשים. "נשים הן מחצית מהחברה. אם לא נדאג להן, זה כמו ללכת על רגל אחת", אמר א-טייב.

דבריו של א-טייב, ששודרו ביום שישי בטלוויזיה הממלכתית, הובילו לדיון ער ברשת וחלק מהגולשים צידדו במומחים שקוראים לאסור על המנהג. המועצה הלאומית למען נשים במצרים בירכה על דבריו של איש הדת הבכיר. "האסלאם מכבד נשים, מתייחס אליהן בצורה הוגנת ונותן להן זכויות שלא היו קיימות קודם לכן", אמרה מיה מורסי, שעומדת בראש המועצה.

אתמול ביקשו במוסד אל-אזהאר להבהיר את דבריו של א-טייב, והדגישו כי הוא לא קרא לאיסור על פוליגמיה. לפי האסלאם, לגבר מותר לשאת עד ארבע נשים בתנאי שהוא מתייחס אליהן בצורה שווה. על אף שהיא חוקית ברוב מדינות ערב והאסלאם, פוליגמיה אינה נפוצה בהן. ישראל, תוניסיה וטורקיה אוסרות על כך לחלוטין, כשבמצרים הבעל זקוק להסכמת אשתו או נשותיו הנוכחיות בטרם הוא מתחתן עם אישה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully