וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא ברזיל לשעבר לולה יצא מהכלא להלוויית נכדו: ניפגש בגן עדן

3.3.2019 / 12:34

לראשונה מאז שנשלח ל-12 שנות מאסר, יצא לולה מבית הסוהר כדי להשתתף בטקס קבורתו של ארתור בן השבע, שמת מדלקת קרום המוח. לפי לשכתו, הוא היה נתון לבריונות מאז האישומים נגד סבו, שטוען לרדיפה פוליטית. הוא הבטיח להוכיח את חפותו כשהשניים ייפגשו בעולם הבא

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה יצא אתמול (שבת) לראשונה מהכלא כדי להשתתף בהלוויית נכדו בן השבע, ושוב הכריז על חפותו. מנהיג השמאל, שמרצה 12 שנות מאסר על עבירות שחיתות, אמר כי הוא יוכיח שלא עבר על החוק כשהוא ייפגש עם נכדו ארתור "בגן עדן".

לפי לשכת התקשורת של הנשיא לשעבר, אתרור, שמת בשבוע שעבר מדלקת קרום המוח, היה נתון לבריונות בבית הספר מצד תלמידים אחרי שסביו נעצר באשמת קבל שוחד מחברת בנייה בזמן שכיהן כנשיא. ביום שישי קיבל לולה אישר משופט לעזוב את בית הכלא בעיר קורטיבה כדי להשתתף בהלוויה, שנערכה בפרבר של סאו פאולו, מרחק של יותר מ-400 ק"מ משם. הוא נכח בבית הקברות סאו ברנרדו דו קמפו במשך שעתיים, אולם הוא לא דיבר לציבור מחוץ לטקס.

נשיא ברזיל לשעבר לולה דה סילבה בהלוויית נכדו, 2 במרץ 2019. רויטרס
התקבל על ידיו תומכיו. לולה דה סילבה בהלוויה, אתמול/רויטרס

זהו בן המשפחה השני שמאבד הנשיא לשעבר השנה, אחרי שאחיו מת בינואר. הוא לא הגיע להלוויה אחרי שבקשתו נדחתה על ידי בתי משפט בערכאות נמוכות, וכשאושרה על ידי בית המשפט העליון היה זה מאוחר מדי.

לולה היה אחד מנשיאי ברזיל הפופולריים ביותר אי-פעם בזמן שכיהן במשך שתי קדנציות רצופות, מ-2003 ועד 2011, אך תדמיתו הוכתמה בקרב רבים בעקבות מעורבותו בכמה פרשות שחיתות. הוא דוחה על הסף את האישומים נגדו ואמר כי זהו חלק מהפיכה משפטית. בשנה שעברה עלה לשלטון ז'איר בולסונארו מהימין הקיצוני, במהפך חד משלטון השמאל שאפיין את המדינה ב-13 מתוך 15 השנים האחרונות. בולסונארו נשבע שלא להעניק חנינה ללולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully