וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא האמנו": חוקרים תיעדו עכביש טורף חיית כיס בשלמותה

בתיעוד ראשון מסוגו, הצליחו מדענים לתעד טרנטולה עצומה בולעת אופוסום ביערות הגשם בפרו. "ידענו שאנו צופים במשהו יוצא דופן", אמרו. צפו בתיעוד

אתר רשמי

חוקרים הצליחו לתעד טרנטולה ענקית גוררת אופוסום אל מותו ביער האמזונס בפרו. זאת הפעם הראשונה שבה תועד עכביש טורף את חיית הכיס הקטנה. בסרטון שפורסם על ידי אוניברסיטת מישיגן, נראית הטרנטולה, בערך בגודל של צלחת, אוחזת באופוסום הצעיר.

"הטרנטולה כבר אחזה באופוסום בשלב הזה והוא עוד נאבק מעט, אך אחרי 30 שניות הוא הפסיק לבעוט", אמר הביולוג מייקל גרנדלר. "היינו נלהבים והמומים, ולא יכולנו להאמין למה שראינו. ידענו שאנו צופים במשהו יוצא דופן, אבל לא ידענו באותו זמן שאנחנו עדים למשהו ראשון מסוגו".

טרנטולה טורפת אופוסום ביער האמזונס, פרו. אוניברסיטת מישיגן, אתר רשמי
לא היה לו סיכוי. הטרנטולה גוררת את האופוסום/אתר רשמי, אוניברסיטת מישיגן

הקבוצה חקרה מפגשים בין טורפים לטרף שלהם ביערות הגשם. הם הלכו בלילות ביער עם פנסים כדי לחפש אחרי סימנים של פעילות. באחד הלילות, הם שמעו "קולות של מאבק" מגיעים מאדמת היער. כשהם האירו לשם, הם ראו את העכביש ואת חיית הכיס נאבקים.

אחרי שבחן את התיעוד, מומחה מהמוזיאון האמריקני להיסטוריה של הטבע אישר כי זאת הפעם הראשונה שבה מתועד עכביש טורף אופוסום, חיית הכיס היחידה שחיה מחוץ ליבשת אוסטרליה.

במהלך מסעם ביער, צוות החוקרים תיעדו גם עכבישים טורפים צפרדעים, לטאות, נחשים ודגים. הממצאים שלהם פורסמו במגזין Amphibian & Reptile Conservation.

עכבישים הם טורפים מגוונים במיוחד, והם ידועים כמי שאוכלים בעלי חיים מכל קבוצות בעלי החוליות, הכוללות ציפורים, יונקים, זוחלים ודגים. לרוב, יש להם איברים מיוחדים לציד הקורבנות שלהם, כמו ארס, לסתות גמישות וניבים עצומים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מפגשים נוספים בין עכבישים לקורבנות שהלם

עכביש טורף לטאה ביער האמזונס בפרו. אוניברסיטת מישיגן, אתר רשמי
עכביש טורף לטאה/אתר רשמי, אוניברסיטת מישיגן
עכביש טורף צפרדע ביער האמזונס בפרו. אוניברסיטת מישיגן, אתר רשמי
עכביש טורף צפרדע/אתר רשמי, אוניברסיטת מישיגן
עכביש טורף צפרדע ביער האמזונס בפרו. אוניברסיטת מישיגן, אתר רשמי
עכביש טורף צפרדע/אתר רשמי, אוניברסיטת מישיגן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully