וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניתוח קיסרי שעברה נערה בת 11 שנאנסה מסעיר את ארגנטינה

בשל סיבוכים משפטיים והתנגדות על רקע דתית, ההפלה שביקשה הנערה שנאנסה על ידי בן זוגה של סבתה לא התאפשרה. התינוק שרד, אך הוא לא צפוי להאריך ימים. "תוציאו את מה שהאיש הזקן הכניס לתוכי", ביקשה. בשנה שעברה דחה הסנאט חוק לריכוך האיסור על הפלות. "היא עברה עינוי"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב עוז

נערה בת 11, שנאנסה על ידי בן זוגה של סבתה, ילדה בניתוח קיסרי אחרי שבקשתה להפיל את העובר נדחתה במשך כמה שבועות. לפי רשת BBC, חלק כמה רופאים סירבו לבצע את ההליך ובסופו של דבר נקבע כי יהיה זה מסוכן מדי עבורה להפיל. הלידה המוקדמת עוררה מחדש את המגבלות החמורות על ההפלות במדינה הקתולית.

הנערה הייתה בשבוע ה-23 להיריונה בעת הניתוח הקיסרי. לפי הדיווחים בארגנטינה, היא אמרה מההתחלה שהיא רוצה להפיל. "אני רוצה שיוציאו את מה שהאדם הזקן שם בתוכי", היא אמרה לרשויות. התינוק שרד את הניתוח, אך הוא לא צפוי להאריך ימים.

ארגון זכויות האדם "אנדהס" האשים את המערכת הרפואית במדינת המחוז טוקומן וארגונים התומכים בהפלות אמרו כי מה שקרה לנערה דומה ל"עינויים".

הפגנה מחוץ לפרלמנט של ארגנטינה בעד הזכות להפלות, 20 בפברואר 2019. רויטרס
הפגנה בעד הזכות להפלות מחוץ לפרלמנט של ארגנטינה, בחודש שעבר/רויטרס

הפלות היא סוגיה רגישה בארגנטינה, והתקרית הזו קרתה כחצי שנה אחרי שהסנאט דחה חוק שהיה מאפשר להפסיק היריון ב-14 השבועות הראשונים שלו, אחרי שנים רבות של מאבק למען ריכוך המגבלות. כיום, הפלות חוקיות בארגנטינה רק במקרים של אונס או כשמצבה הבריאותי של האם בסכנה, אבל חוסר הוודאות לגבי האפוטרופוס החוקי שלה גרם לעיכובים.

אמה של הנערה הסכימה לבקשתה, אך מאחר שהיה חיה עם סבתה במשך זמן מה, הסכמתה של האימא לא הייתה מספיקה מבחינת הרשויות. עם זאת, מאחר שסבתה איבדה את מעמדה החוקי מאחר שהיא חיה עם האנס של הנערה, גם היא לא הייתה יכולה לתת לה את ההסכמה הנדרשת. עד שנתפרה המחלוקת, הנערה כבר הייתה בשבוע ה-23 להיריונה.

בעיות נוספות צצו כשכמה רופאים בבית חולים מקומי סירבו לבצע את ההליך מתוך אמונתם הדתית. ביום שלישי הורו הרשויות למנהל בית החולים למלא הוראה של שופט מקומי ולנקוט את ההליך הנדרש להצלת חיי הנערה והעובר. עם זאת, אותו בית המשפט הכחיש כי הוא הורה על כך, והרופאים שילדו את הנערה בניתוח קיסרי עשו זאת כי ההפלה בשלב זה הייתה מסוכנת מדי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully