וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששות ממוות אם יוסגרו: שתי אחיות סעודיות מסתתרות בהונג קונג

28.2.2019 / 17:08

האחיות, בנות 18 ו-20, ברחו בעת טיול משפחתי בסרי לנקה והצליחו להסתתר בהונג קונג מאז ספטמבר. שעות לפני שאשרת השהיה מסתיימת, הן מתחננות שהיא תוארך עד שימצאו מקלט. "אנחנו חוששות בכל יום"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב מעוז

שתי אחיות מערב הסעודית עומדות היום (חמישי) בפני גירוש מהונג קונג, על אף שהן מזהירות כי נשקפת סכנה לחייהן אם יוחזרו לממלכה. השתיים, בנות 18 ו-20 שזהותן לא נחשפה כדי לשמור על ביטחונן, סיפרו כי הן ספגו אלימות בביתן. עורך הדין שלהן, מייכל וידלר, אמר כי מחלקת ההגירה בהונג קונג מודעת לבקשתן להאריך את אשרת השהייה שלהן והביע תקווה כי זה אכן יקרה.

"אנחנו חוששות בכל יום שבו אנו בהונג קונג. אנחנו רוצות לעזוב למדינה שלישית בהקדם האפשרי. אנחנו מקוות בנואשות שזה יקרה בקרוב", אמרו האחיות בהצהרה שמסרו דרך עורך הדין. הן הגיעו בספטמבר להונג קונג אחרי שנמלטו מחופשה משפחתית בסרי לנקה וביקשו מקלט במדינה שלישית. לדבריהן, בזמן שניסו לעלות לטיסה לאוסטרליה, הן נבלמו על ידי דיפלומטים סעודים. הן הצליחו להיכנס לאזור המיוחד בתור תיירות עם אישור להישאר עד יום חמישי.

מחלקת ההגירה של הונג קונג והקונסוליה הסעודית בהונג קונג לא הגיבה לבקשת רויטרס, שלא הצליחה לאמת את הסיפור של האחיות. ארגוני זכויות אדם דחקו בהונג קונג שלא להסגיר את האחיות.

המקרה של האחיות מצטרף לזה של הנערה הסעודית רהף קונון, שעמדה בפני סכנת הסגרה מתאילנד לערב הסעודית מוקדם יותר השנה. היא הצליחה לקבל מקלט בקנדה בזכות קמפיין רשת שעשתה דרך הטוויטר, ובו חשפה את סיפורה והסבה את תשומת הלב למגבלות הקשות המוטלות על נשים בממלכה הסעודית השמרנית, שבה נשים דרושות לאישור "אפוטרופוס" גברי כדי לצאת מהמדינה.

"סבלנו מדיכוי ואלימות"
שתי אחיות סעודיות שברחו מארצן מסתתרות בסין
בתקווה שהקהילה הבינ"ל תסייע להן למצוא מקלט. רויטרס
דיפלומטים סעודים ניסו למנוע מהן לברוח. האחיות במקום מחבואן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully