וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הולנד: גבר מוסלמי שסירב להתגלח לעבודה לא יקבל תשלום חודשי

מועצת העיר אמרספורט החליטה שלא לשכור את שירותיו של אדם שהיה אמור לעבוד בפיקוח על הסרת אזבסט, מאחר שזקנו פוגם ביעילות המסכה שלו ועלול לפגוע בבריאותו. בית משפט גיבה אותה וקבע כי חופש הדת שלו אמנם נפגע, אך זה למען האינטרסים של הציבור

חגיגות יום המלך והמלכה, אמסטרדם. ShutterStock
כל אזרח חוקי במדינה רשאי להכנסה חודשית. פסטיבל באמסטרדם/ShutterStock

בית משפט בהולנד גיבה החלטה להשעות את התשלום לגבר מוסלמי שסירב להתגלח בזמן הכשרתו כמפקח להסרת אזבסט. אותו אדם, שזהותו לא פורטה, קיבל הצעת עבודה בעיריית אמרספורט, אך זו החליטה שלא להעביר את התשלומים החודשיים לו ולאשתו בהתאם לחוק במדינה, הקובע כי לכל תושב חוקי בהולנד מגיעה הכנסה בסיסית.

אותו אדם ערער על ההחלטה לבית המשפט, בטענה כי זאת הפרה של סעיף תשע באמנת זכויות האדם האירופית המגנה על חופש המחשבה, המצפון והדת. מועצת העיר טוענת כי יש סכנה שחלקיקי אזבסט ייספגו בזקנו ויפגעו בבריאותו. בנוסף לכך, היא אמרה כי הזקן יפגע ביעילות המסכה שאותה הוא נדרש לחבוש.

עורכי הדין שייצגו את המועצה אמרו בבית המשפט כי מאחר שאותו אדם היה מובטל במשך שנתיים, הוא היה מקבל אוטומטית את העבודה בסיום הכשרתו וכי עליהם לפעול בהתאם לאינטרסים של משלמי המסים.

הוא השיב כי הוא מוכן לחבוש מסכה אחרת, המותאמת לבעלי זקנים, אולם בית המשפט קבע כי ההכשרה שלו דורשת שימוש במסכה הספציפית של העירייה. בית המשפט קבע כי אכן יש פגיעה בחירות הדת שלו, אולם זה נסבל בהנחה שיש בסיסי חוקי להחלטה ודרישה חברתית. השופטים קבעו כי השעיית התשלומים לאותו אדם, שלו עבר פלילי ובעיות נפשיות, היא הכרחית למען הגנה על זכויותיהם וחירותם של אחרים.

מערכת הרווחה ההולנדית עברה שינויים משמעותיים בשנים האחרונות, בעקבות הצניחה בשיעורי האבטלה, מ-6.9% ב-2014 לכ-3.9%, בדומה לשיעורי האבטלה שהיו לפני המשבר הכלכלי העולמי. עם זאת, העלייה הממשית במשכורות הואטה ומשרות רבות הפכו לקצרות טווח.

  • עוד באותו נושא:
  • הולנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully