וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לצפון קוריאה: הולנד תפסה משלוח של 90 אלף בקבוקי וודקה

26.2.2019 / 22:42

במכולה על ספינה שהייתה בדרכה לסין אותרו 3,000 ארגזים עם 30 בקבוקים בכל אחד, ולפי החשד הם עשו את דרכם לפיונגיאנג. הסנקציות של האו"ם אוסרות לייבא מוצרי מותרות למדינה המבודדת

שליט קוריאה הצפונית הגיע להאנוי, בירת וייטנאם לקראת המפגש עם נשיא ארה"ב/צילום: רויטרס

הרשויות בהולנד אמרו היום (שלישי) כי הן החרימו כ-90 אלף בקבוקי וודקה רוסית בחשד שהיו מיועדים לקוריאה הצפונית תוך הפרת הסנקציות הבינלאומיות המוטלות עליה.

גורמים רשמיים אמרו כי המכולה, שבה נמצאו 3,000 ארגזים עם 30 בקבוקים כל אחד, נתפסה בנמל רוטרדם באנייה סינית שהייתה בדרך מהמבורג לסין, אמרו גורמים רשמיים. הם חשדו כי היעד הסופי שלה הוא קוריאה הצפונית, אך לא סיפקו כל הוכחה. לא ברור אם הולנד דיווחה על המשלוח החשוד לוועדת הסנקציות של האו"ם.

"מועצת הביטחון של האו"ם הטילה סנקציות ברורות על קוריאה הצפונית, וחשוב כי אלה ייושמו", אמר השר למסחר בינלאומי סיגריד קאג לתקשורת המקומית. "הסנקציות כוללות יבוא של מוצרי מותרות, ולכן זה מוצדק לחלוטין שהמכולה הזאת הזאת הורדה מהספינה".

קוריאה הצפונית נתונה לסנקציות כלכליות כבר יותר מעשור, ואלו מגבילות מאוד את הגישה למוצרים רבים - אזרחיים וצבאיים - במדינה המבודדת.רוב האזרחים חיים בעוני, אך העשירים נהנים מחיי מותרות יחסיים למרות האיסור על היבוא. המנהיג קים ג'ונג ידוע במיוחד כנהנתן המחזיק במכוניות יקרות, יאכטה מפוארת ומטוס ממשלתי פרטי.

המכולה החשודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully