וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בפרלמנט האירופי: המתמחה התגלתה כבת של מקורב לפוטין

מחוקק מהימין הקיצוני בצרפת מעסיק את בתו של דימיטרי פסקוב, דובר הקרמלין המקורב לנשיא רוסיה. לדבריו ולטענת הפרלמנט אין לה גישה למסמכים מסווגים, אך אחרים מודאגים מנוכחותה לקראת הבחירות במאי. "היא לא כמו כל אחד אחר"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

אליזבתה פסקובה, בתו של דובר הקרמלין, מתמחה אצל מחוקק צרפתי בפרלמנט האירופי והעסקתה גורמת לחשש בקרב חלק מחברי הפרלמנט מפני התערבות רוסית. חבר הפרלמנט אמריק שופראד אמר כי ההתמחות שלה אצלו החלה בנובמבר ותימשך עד אפריל, אך חברי פרלמנט אירופים הביעו התנגדות לכך שהיא תקבל גישה לפגישות ולמאגרי המידע. עם זאת, דוברת מטעם הפרלמנט האירופי אמרה כי היא תוכל לראות רק חומרים החשופים לעיון הציבור.

פסקובה לומדת משפטים בפריז והיא מוכרת היטב ברשתות החברתיות - יש לה 78 אלף עוקבים בחשבון האינסטגרם. לאחרונה היא תיארה את התרשמותה ממחאת "האפודים הצהובים" והשוותה את מה שקורה בפריז למשחק המחשב "אפוקליפסת הזומבים".

באירופה חוששים כי רוסיה תפעל להתערבות בבחירות לפרלמנט במאי, כפי שעשתה, לטענת מדינות המערב, במערכות בחירות רבות בשנים האחרונות. מוסקבה מכחישה כי היא מתערבת בפוליטיקה הפנימית של מדינות אחרות.

אליזבתה פסקובה, בתו של דובר הקרמלין, בפרלמנט של רוסיה, 2017. AP
לומדת משפטים בפריז. פסקובה בפרלמנט הרוסי, 2017/AP

שופראדה, שהיה בעבר יועץ לעניינים בינלאומיים של מנהיגת הימין הקיצוני בצרפת מארין לה פן, טוען שיש לפסקובה גישה רק לחומרים ציבוריים ולא לשום דבר חשאי, כולל לא של עבודת המשלחת האירופית-רוסית שבה היא חברה. חבר הפרלמנט הוא סגן יו"ר ועדת החירות והדמוקרטיה הישירה של אירופה שבראשה עומד נייג'ל פאראג' הבריטי, אחד ממנהיגי מחנה הברקזיט שגם הוא מיודד עם מוסקבה, וחבר בתתי-ועדות הביטחון וההגנה ובוועדת יחסי החוץ.

בשל תפקידו, שופראדה מחזיק בגישה למסמכים חסויים, מה שמדאיג חלק מחברי הפרלמנט האירופי. "זה מנוגד לכל הסטנדרטים הביטחוניים", אמרה חברת הפרלמנט הלטבית סנדרה קלנייטה. חברת הפרלמנט הסוציאליסטית כריסטין רבול ד'אלון-בונפוי אמרה כי זה "מזעזע". היא אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית: "הבת של דובר הקרמלין אינה כמו כל אחד אחר. אני מופתעת השמינוי שלה אושר על ידי הפרלמנט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully