וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות דגימות DNA: נפתרה תעלומת רצח של נערה בארה"ב מ-1973

המשטרה בקליפורניה חיפשה אחרי הרוצח של לינדה אוקיף בת ה-11, שיצאה מבית הספר ומעולם לא שבה לביתה. בזכות פריצת דרך טכנולוגית, נעצר בן 72 מקולורדו, שנשוי זה 40 שנה, והוא מואשם ברצח ובאונס שלה. "מעולם לא ויתרנו"

לינדה אוקיף. אתר רשמי
"דיברה עם זר במסחרית ולא חזרה". אוקיף וניל/אתר רשמי

גבר בן 72 מקולורדו נעצר והואשם בחטיפה, ברצח ובאונס של הנערה לינדה אוקיף, שנעלמה בגיל 11 בדרום קליפורניה ב-1973 אחרי שסיימה את לימודיה. המשטרה בעיר ניופורט ביץ' שבדרום קליפורניה והתביעה במחוז אורנג' הודיעו אתמול (רביעי ) כי ג'יימס אלן ניל נעצר ביום שלישי בקולרדו ספרינגס בעקבות ממצאים חדשים שעלו מדגימות DNA.

התובע המחוזי טוד ספיצר אמר כי ניל הפך לחשוד דרך "DNA גנאולוגי", אך החוקרים נזקקו לדגימה מממנו כדי לאמת את הממצאים. הרשויות אמרו כי הן עקבו אחרי הגבר והצליחו לבסוף להשיג את ה-DNA שלו, אם כי הן לא פירטו כיצד עשו זאת. ספיצר שיבח את חוקרת ה-DNA המפורסמת ססה מור, שסייעה למשטרה להגיע לניל. היא מוכרת בזכות קשירת תיקים ישנים לחשודים דרך ממצאים גנטיים שאותם מציעים אזרחים בהתנדבות בעת שהם חוקרים את העץ המשפחתי שלהם.

הוא הואשם ברצח בנסיבות מיוחדות של חטיפה ותקיפה מינית של ילד בן פחות מ-14. הוא עצור כעת בקולורדו ועשוי להיות מוסגר לקליפורניה לפני סוף השבוע. התביעה שוקלת לבקש עונש מוות, אולם ספיצר הודה כי זו סוגייה בעייתית משום שהעונש לא היה בספר החוקים בעת הרצח. לכל הפחות, התביעה תדרוש מאסר עולם ללא אפשרות לחנינה. המשטרה גם בוחנת אם ניל היה קשור לפשעים נוספים בשל התקיפה המינית של אוקיף.

"דורות של חוקרים עבדו על הרצח"

הרשויות אמרו כי ניל עבר לדרום קליפורניה משיקגו לפני הרצח ולאחר מכן התמקם בפלורידה. בזמן הרצח, שמו היה ג'יימס אלן ג'ורג' לייטון, ובהמשך הוא שינה אותו. "הוא חי כאן בשנות ה-70, יש לו קשר לדרום קליפורניה", אמר ספיצר.

הוריה של אוקיף אינם בין החיים, אך המשטרה אמרה כי היא עדכנה את שתי אחיותיה בהתפתחויות בחקירת הרצח. בשנה שעברה הודיעה המשטרה בעיר כי היא בוחנת מחדש את הרצח של אוקיף, שנראתה בפעם האחרונה ב-6 ביולי 1973. יום למחרת נמצאה גופתה של הילדה, שנחנקה למוות.

"לינדה נראתה לאחרונה כשהיא דיברה עם אדם זר במכונית מסחרית", אמר מפקד המשטרה ג'ון לואיס. "היא מעולם לא שבה לביתה באותו אחר הצהריים". לדבריו, המשטרה חיפשה אחרי הרוצח שלה ב-45 השנים האחרונות. "דורות של חוקרים עבדו על הרצח שלה, מעולם לא ויתרנו". המשטרה והתביעה בדרום קליפורניה הוד ל- FBI, למשטרת קולורדו ספרינגס וללשכת השריף במחוז אל פאסו בקולורדו על עזרתם.

ביולי האחרון פרסמה משטרת ניופורט ביץ' דיוקן של חשוד אפשרי על סמך ה-DNA שנאסף בזירה. היא גם דחקה בציבור לשתף את הידוע להם על היעלמותה של אוקיף ברשתות החברתיות עם ההאשטג Lindastory#.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully