וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: מנהיג ג'בהת א-נוסרה נפצע אנוש בפיגוע ומאושפז בטורקיה

גורם בבית חולים בדרום המדינה אמר לסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק כי אבו מוחמד אל-ג'ולאני נפגע בפיגוע במחוז אידליב והועבר לטיפול רפואי. לדבריו, הוא מטופל ביחידה לטיפול נמרץ

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

אבו מוחמד אל-ג'ולאני, מנהיג הארגון הסוני הג'יהאדיסטי תחריר א-שאם, מטופל בבית חולים בדרום טורקיה אחרי שנפצע אנושות בפיצוץ - כך דווח היום (רביעי) בסוכנות הידיעות הרוסית ספוטניק בשפה הרוסית. תחריר א-שאם הוא גלגול של הארגון ג'בהת א-נוסרה, שהיה חלק מאל-קאעדה בעבר.

לפי הדיווחים, הוא נפצע בפיצוץ במחוז אידליב, מעוזם האחרון של המורדים בנשיא סוריה בשאר אסד, ביום שני האחרון. גורם בבית החולים הממשלתי באנטקיה אמר לספוטניק כי הוא עבר ניתוח ומאושפז ביחידה לטיפול נמרץ.

אל-ג'ולאני, ששמו האמתי הוא אחמד חוסיין א-שרע, הוגדר "טרוריסט בינלאומי" על ידי מחלקת המדינה בארצות הברית ב-2013. עד לפני כמה שנים הוא היה מסתיר את פרצופו ושמר על אלמוניות, אולם הוא נחשף במטרה לבדל את ארגונו מאל-קאעדה תחת השם החדש, אולם הקהילה הבינלאומית עוד רואה בו ארגון טרור.

לטורקיה יש אחיזה באידליב, הגובל בשטחה, ורוסיה דוחקת בה ליישם את ההסכם שנחתם בשנה שעברה כדי למנוע מתקפה צבאית לכיבוש המחוז.

לקריאה נוספת
מפלה למורדים: אל-קאעדה השתלט על מעוזם בצפון סוריה

אבו מוחמד אל גולני (במרכז) מנהיג קבוצת גקבהת פתח אל-שם ,לשעבר ג'בהת א-נוסרה, יולי 2016. רויטרס
הוגדר טרוריסט בינלאומי ע"י ארה"ב. אבו מוחמד אל-ג'ולאני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully