וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף העולם מגיע - עכשיו? חוקר טוען שרעידת אדמה הרסנית צפויה להתחיל בכל רגע

20.2.2019 / 0:14

אין זמן לארוז: חוקר רעידות אדמה טוען שאחת כבירה במיוחד צפויה לפרוץ בכל רגע נתון ולהביא להרס שלא היה כמותו. מצד שני, אולי גם אין סיבה לארוז: גיאופיזיקאים מסבירים שזו תחזית שקרית - מסיבה אחת פשוטה

מערכת וואלה!

בסרטון - הנחיות פיקוד העורף להתנהגות בזמן רעידת אדמה

נגיד וארזנו תיק, לאן נברח? חוקר רעידות אדמה ידוע טוען שאחת כזו חזקה צפויה להכות בכדור הארץ בכל רגע נתון ותביא איתה הרס בלתי יאמן - ולנו אין שום דבר לעשות בנוגע לזה. על פי ההנחיות בפיקוד העורף, אנחנו מתבקשים להתרחק מאזור החוף ולהישאר בשטח פתוח רחוק ממבנים ועמודי חשמל, אולם אם התחזית של החוקר הזה איכשהו תתגשם, כל מה שעלינו לקוות זה שמוקד הרעש יהיה בקצה השני של העולם - אחרת, אכלנו אותה. לפי ה"דיילי אקספרס" הבריטי, התחזית המצמררת פורסמה באתר חיזוי רעידות האדמה Ditrianum של החוקר פרנק הוגרביטס. לדבריו, רעידת אדמה בעוצה של 8 בסולם ריכטר צפויה להכות בכל רגע נתון החל מהיום ועד ה-21 בפברואר - והיא תהיה עוצמתית כל כך שהאדמה פשוט תחצה לשניים. כלומר, אלא אם נשרוד עד יום שישי ואז נבין שהוא סתם שרלטן.

הוגרביטס הוא חוקר רעידות אדמה הולנדי, שמגדיר את עצמו כ"חוזה רעידות אדמה" ויש לו עדת מאמינים לא קטנה לאחר שהחל מ-2014 הוא חזה בהצלחה מספר רעידות אדמה ימים ספורים לפני שהתרחשו. הסיבה לתחזית המפחידה הנוכחית שלו קשורה ליישור פלנטרי שאירע ב-13 בפברואר. בתאריך הזה שלושה כוכבי לכת: כדור הארץ, מאדים ואורון (אורנוס) התייצבו זה מאחורי זה וכוח המשיכה שנוצר גורם ללחץ על טקטוניקת הלוחות של כדור הארץ (התנועות המתחוללות בקליפה החיצונית של כדור הארץ) וזה יוביל לרעידת אדמה כבירה.

לצורך ההשוואה, רעידת אדמה רגילה נעה בעוצמה של בין 3 ל-4 בסולם ריכטר. זו שהוא מנבא עלולה להגיע ליותר מ-8 בסולם ריכטר, דבר שיביא לנזק חמור עד אזורים שמרחקים כ-500 ק"מ ממוקד הרעש. אם רעידת האדמה תעלה טיפה מעל ל-8 היא תהיה אפילו חמורה יותר ועלולה להביא לקריעת פני האדמה. שוב לצורך ההשוואה, העוצמה החזקה ביותר עד היום של רעידה נמדדה בעוצמה של 9.5 בצ'ילה בשנת 1960 וגרמה אז לצונאמי בגובה 25 מטרים שחצה את כל האוקיינוס השקט. עוד דוגמא לעוצמה ולהרס? ב-16 בדצמבר 1920 ארעה רעידת אדמה במחוז היואן שבסין, שנקראה גם 'רעידת האדמה בגאנסו'. בעוצמה של 7.8 שגרמה למותם של כ-270,000 בני אדם. זו שהתרחשה בסומטרה, אינדונזיה ב-2004 הייתה בעוצמה של 9.1 וגרמה לפי ההערכות ל-280,000 הרוגים.

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully