וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מדינות תובעות את ממשל טראמפ: הכרזת מצב החירום - לא חוקתית

קליפורניה ועוד 15 מדינות הגישו עתירה נגד המהלך של נשיא ארה"ב להקמת חומה בגבול מקסיקו, בטענה שהוא לא חוקי וגוזל כספי ציבור: "למנוע ממנו לשדוד בצורה חד-צדדית את כספי משלמי המסים". הסוגיה צפויה להגיע לעליון

צילום: רויטרס

16 מדינות בארצות הברית הגישו הלילה (שלישי) עתירה נגד הכרזת מצב החירום של הנשיא דונלד טראמפ ואמרו כי הן רוצות לבלום את "השימוש לרעה" שעשה בסמכותו. בתביעה, שמובלת על ידי קליפורניה, דורשות המדינות לעצור את טראמפ בטענה שאין בידיו את הסמכות להקצות כספים של הקונגרס למימון הקמת החומה בגבול מקסיקו. לטענתן, זהו מהלך לא חוקי ואנטי-חוקתי.

הן גם ציטטו את דבריו שלפיהם הוא לא באמת צריך להכריז על מצב חירום אלא עושה זאת כדי לקבל את הכספים שהמחוקקים סירבו לאשר לו על מנת לממש את אחת מהבטחות הבחירות המרכזיות שלו. מומחים משפטיים סבורים כי דבריו של הנשיא עלולים לפגוע בטיעוני הממשל בבית המשפט.

"אנחנו תובעים את הנשיא טראמפ כדי למנוע ממנו לשדוד בצורה חד-צדדית את כספי משלמי המסים שהוקצו על ידי הקונגרס לתושבי המדינות שלנו", אמר התובע הכללי של קליפוניה, קסבייר בקררה. "עבור רובנו, משרדו של הנשיא אינו מקום להצגות".

אל התביעה הצטרפו גם קולורדו, קונטיקט, דלאוור, הוואי, אילינוי, מיין, מרילנד, מינסוטה, נבאדה, ניו ג'רזי, ניו מקסיקו, ניו יורק, אורגון, וירג'יניה ומישיגן. כולן, פרט למרילנד, נשלטות על ידי הדמוקרטים. הן אמרו כי העתירה שלהן נועדה להגנה על אזרחיהן, המשאבים הטבעיים שלהן ועל האינטרסים הכלכליים שלהן. לטענתן, זה יגזול מהן מיליוני דולרים.

עבודות בצד האמריקני להקמת גדר בקטע בגבול בין ארה"ב לבין מקסיקו, 18 בפברואר 2019. רויטרס
עבודות בצד האמריקני להקמת מכשול בגבול עם מקסיקו, אתמול/רויטרס

ביום שישי אמר טראמפ כי הוא מכריז מצב חירום בגבול, אחרי שהקונגרס סירב להקצות 5.7 מיליארד דולר להקמת החומה אלא רק 1.375 מיליארד להצבת מכשולים נוספים. הדמוקרטים מתנגדים בתוקף למימון החומה, וגם חלק ממפלגתו הרפובליקנית של טראמפ. הכרזתו הגיעה אחרי שחתם על תקציב חדש ובכך מנע השבתה נוספת של הממשל, ששותק למשך כחודש וחצי - התקופה הארוכה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית - עד החודש שעבר.

הבית הלבן טרם הגיב לעתירה, שהוגשה בבית משפט בקליפורניה, אך טראמפ כבר אמר כי הוא מוכן להליכים משפטיים נגד ההכרזה שלו וכי הוא צופה שהסוגיה תגיע לבית המשפט העליון. הנשיא טוען כי החומה הכרחית כדי לעצור את ההגירה הבלתי-חוקה, שלדבריו מביאה עמה פשע וסמים. מבקרי התכנית מאשימים את הממשלה ביצירת המשבר. לדבריהם, רוב המהגרים הלא חוקיים הם אלו שנותרים בארצות הברית אחרי שאשרת השהייה שלהם פגה וכי מרבית הסמים שנכנסים למדינה מוברחים דרך הנמלים.

עתירה נוספת הוגשה על ידי ארגון אזרחי בשמה של שמורת טבע ושלושה בעלי קרקעות בטקסס, שעליהן מתוכננת לקום החומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully