וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקרית לחופי גיברלטר: ספינת קרב ספרדית הוברחה על ידי הצי הבריטי

18.2.2019 / 10:34

הטריטוריה שבקצה הדרומי של אירופה אמרה כי כלי השיט הספרדי ניסה לסלק ספינות מסחר ממעגנים בריטיים, כשכלי הנשק שלה היו חשופים ומאוישים. היא הוברחה על ידי הצי הבריטי. "משחקים מטופשים"

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

ספינת מלחמה של חיל הים של ספרד ניסתה לגרום לספינות מסחר לעזוב מעגנים בריטיים סמוך לגיברלטר, אך התרחקה אחרי התערבות הצי הבריטי - כך אמרו היום (שני) הרשויות בטריטוריה. הספינות נותרו במקומן למרות הניסיון הספרדי, ובעקבות התגובה של הצי המלכותי הבריטי ספינת הקרב הספרדית הפליגה לאטה לאורך החוף כשכלי הנשק שלה גלויים ומאוישים.

"המשחקים המטופשים האלו מצד אלו שלא מקבלים את הריבונות הבריטית שאינה ניתנת לערעור על המים סביב גיברלטר רק גורמים למטרד", מסר דובר מטעם הרשויות בגיברלטר.

גיברלטר היא מובלעת הבריטית בקצה הדרום-מערבי של ספרד, והמחלוקת על השליטה עליה גברה לאחר משאל העם על פרישת בריטניה מהאיחוד האירופי ב-2016. ספרד העבירה את גיברלטר, שגודלה קצת פחות משבעה קמ"ר, לבריטניה עוד ב-1713, אך מאז קראה פעמים רבות להשבת הטריטוריה האסטרטגית לידיה.

ספינת קרב של ספרד בסמוך לחופי גיברלטר, 17 בפברואר 2019. מערכת וואלה
ספינת הקרב הספרדית בסמוך לגיברלטר/מערכת וואלה

ספרד כבר הבטיחה זכות וטו בנוגע להסכמים עתידיים של הברקזיט על גיברלטר. ראש הממשלה פדרו סנצ'ס השיג הסכם בנובמבר האחרון על הנושא ואמר כי ספרד תדרוש ריבונות משותפת אחרי עזיבת בריטניה. עם זאת, תושבי הטריטוריה בת 30 אלף התושבים, הסמוכה לחופי צפון אפריקה ומשמשת את השער לאוקיינוס האטלנטי, הבהירו באופן חד-משמעי תחת איזו ממלכה הם רוצים לחיות - 99% מהם דחו במשאל משנת 2002 את האפשרות שספרד תחלוק עם בריטניה את הריבונות על השטח. מנגד, רובם הצביעו בעד הישארות באיחוד במשאל העם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully