וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד פנו ליועמ"ש: חקור את גנץ ואלשיך, הציגו מצג שווא

17.2.2019 / 18:49

הליכוד הגישה תלונה למנדלבליט בדרישה לחקור את יו"ר חוסן לישראל ומפכ"ל המשטרה לשעבר בעקבות פרסום ב"הארץ" על התקשרות של מיליונים בין המשטרה לבין חברת "המימד החמישי" ללא מכרז. "הנסיבות התמוהות מצריכות בדיקה מעמיקה של רשויות האכיפה"

עריכה: שניר דבוש

מפלגת הליכוד הגישה הערב (ראשון) תלונה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לחקור את יו"ר חוסן לישראל בני גנץ ואת מפכ"ל המשטרה לשעבר רוני אלשיך. התלונה הוגשה בעקבות הפרסום שלפיו "המימד החמישי", החברה שבראשה עמד לפני שפשטה את הרגל, קיבלה מיליונים מהמשטרה ללא מכרז.

התלונה הוגשה בעקבות כתבתו של גידי וייץ בעיתון "הארץ" שממנה עולה כי המשטרה התקשרה עם חברת "המימד החמישי" שבראשותה עמדו גנץ ורם בן ברק, המשנה לראש המוסד לשעבר שיתמודד בבחירות הקרובות מטעם יש עתיד. נטען כי בין המשטרה לבין החברה בוצעה "עסקת מיליונים" בנסיבות "תמוהות למדי ומצריכות בדיקה מעמיקה של רשויות האכיפה".

בני גנץ בועידת מינכן , פברואר 2019. רויטרס
גנץ/רויטרס

על פי הפרסום, המשטרה השקיעה בשנת 2017 מיליוני שקלים במיזם משותף הקשור למערכת בינה מלאכותית לצרכי מודיעין. "ואולם, במקרה דנן נראה כי כלל לא התקיימו נסיבות חריגות שכאלה שכן קיימות לא מעט חברות המציעות שירותים מתחרים (ואף מוצלחים בהרבה) לשירותים שהציעה הממד החמישי באותה עת, וחרף כך משום מה בחרה משטרת ישראל בראשותו של מר אלשיך לבצע את ההתקשרות הנ"ל ללא עריכת מכרז". בתלונה נכתב כי "כלל לא ברור מדוע בחרו הצדדים עד היום להסתיר את דבר נסיבות ההתקשרות בפני הציבור, אם כי נדמה שהתשובה לכך היא ברורה".

לדברי הליכוד, "הדברים מקבלים משנה חשיבות מקום בו עולה החשש המובהק כי החוזה שבנדון שימש פלטפורמה לחברה לגייס כספים נוספים (אשר יש להניח כי בכירי החברה נהנו מהם), וזאת תוך הצגת מצג שווא לפיו משטרת ישראל 'מאמינה' במוצר של החברה אשר גבר על מוצרים נוספים בהליך הוגן ומקובל של מכרז".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
רוני אלשיך בכנס גלובוס 20 בדצמבר 2018. שלומי יוסף גלובס, אתר רשמי
אלשיך/אתר רשמי, שלומי יוסף גלובס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully