וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגיעת הנערה ממוט ברזל בי-ם: משפחתה דורשת לחקור את המניעים

משפחתה של תהילה בן זינו בת ה-15 מסרה הצהרה לתקשורת סמוך לבית החולים הדסה עין כרם שבו היא עדיין מאושפזת אחרי שנפגעה ממוט סמוך לאתר בנייה בבירה. אחרי שחרורם של שני חשודים שנעצרו בתנאים מגבילים דורשת משפחתה: "שמשרד הביטחון יחקור מה שהיה שם"

צילום: רוני כנפו, עריכה: ניב מעוז

משפחתה של תהילה בן זינו, הנערה בת ה-15 מירושלים שנפגעה מפגיעת מוט ברזל בראשה, מסרה היום (ראשון) הצהרה לתקשורת. בכניסה למחלקת טיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם, שם תהילה עדיין מאושפזת כשהיא מורדמת ומונשמת, דרשו הוריה אברהם ויעל בין זינו מהמשטרה "לבצע חקירה מקיפה על אודות האירוע לרבות הנסיבות והמניעים" שגרמו לפגיעת המוט בבתם. "החטא הגדול של ביתי היה שהיא יצאה מהסמינר", אמר אברהם, אביה של תהילה. "היא בסך הכל הלכה ללמוד בסמינר ברחובות ירושלים - זה היה חטאה. לא ייתכן שהחקירה בנושא היא מאוד שטחית. המשפחה דורשת שתהיה חקירה, שמשרד הביטחון יחקור מה שהיה שם. לא יכול להיות מצב כזה".

עורכי הדין מנשה יאדו וחיים בלייכר מארגון חוננו דברו גם הם במסיבת העיתונאים וציינו כי אתר הבנייה נסגר לאחר התאונה. השניים דרשו לפרסם פרטים חדשים מזירת האירוע ולחקור אותו, לטענתם באופן עמוק יותר. "אנחנו דורשים שלחקירה תהיה הלימה עם עוצמת הפגיעה ולחומרת האירוע. זה אירוע שאפשר לפצח. לצערנו הרב אנו מכירים מקרים בהם לא הופעלו מאמצים חקירתיים בהתאם. האירוע הוא מאוד חמור ואנו מבקשים מאמץ חקירתי".

לדבריהם, "השופט קבע שלא נטען למעשה מכוון. לא מקבלים שאין הנחת עבודה למעשה מכוון. האירוע אירע במקום ליד קיר והברזל לא פגע בילדה סתם. יש פיגועי שנאה והשנאה היא בלתי נשלטת ומתפרצת. יש מספיק נסיבות בשטח. גביתי עדות מהמנהלת שאמרה שהפועלים צחקו בעת שהילדה פונתה מהאלונקה. אנחנו לא טוענים שיש כאן משהו לאומני, אבל אנחנו רוצים שיבדקו לעומק מה קרה שם. שיפעילו את שירותי הביטחון שיחקרו את האירוע. אם זה היה לאומני אבל המשטרה ישר אומרת יום אחרי שלא היה כאן משהו מכוון זה מביא מסר למחבלים לצאת ולפעול. המשטרה חייבת את זה למשפחה ולציבור".

אביה ואמה של הנערה תהילה בן זינו שנפגעה ממוט ברזל בראשה, הדסה עין כרם 17 בפברואר 2019. רוני כנפו
"דורשים מאמץ חקירתי". הורי של תהילה בן זינו, היום/רוני כנפו

עוד אמרו עורכי הדין כי "יש הרבה תאונות עבודה שלא נחקרות כמו שצריך. אבל כאן זה לא פועל שנפגע אלא נערה. החשש הלאומני, זה לא מספיק ששואלים אותך ואתה אומר לא. הם משקרים בחקירות, צריך חקירה מעמיקה. אם היינו מקבלים גרסה מלאה על מה שבאמת קרה שם, נוכל להבין מה קרה - אנו דורשים לקבל גרסה מלאה".

לדברי חובש מד"א שהגיע לזירה, תהילה נמצאה כשהיא "שוכבת בתוך מבנה כשהיא סובלת מחבלת ראש מדממת". היא פונתה משם לבית החולים ובנוסף אליה נערה נוספת התעלפה וטופלה במקום. מיד לארח המקרה המשטרה עיכבה את מנהל העבודה באתר הבנייה וגורמים נוספים.

שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם נעצרו בחשד לרשלנות בעקבות האירוע. השניים עובדים באתר בנייה הסמוך לבית הספר ברחוב דוד ילין בו לומדת הנערה ולדברי המשטרה ברחו ממנו אחרי התקרית. ביום שישי החליט בית משפט השלום בירושלים לשחרר אותם בתנאים מגבילים, לאחר שלטענת השופט נתנו הסבר סביר לכך שעזבו אחרי ששמעו צעקות. אברהם בן זינו, אביה, טען כי "מישהו העיף ברזל בצורה מכוונת. זה אירוע לאומני, זה פיגוע".

(עדכון ראשון: 17:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully