וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לפיצויים: נגמר הכסף לנפגעי מתקפת 11 בספטמבר

הקרן שמנהלת את התביעות של משפחות ההרוגים ושל הנפגעים מהפיגועים של אל-קאעדה הודיעה כי אין לה איך לשלם את כל התביעות, שזינקו לקראת המועד האחרון בדצמבר בשנה הבאה. היא זקוקה ל-5 מיליארד דולר נוספים, אך הקונגרס טרם נענה לאישור התוספת הזו

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

קרן הפיצויים לקורבנות פיגועי 11 בספטמבר תקצץ את התשלומים האישיים בכ-70% בעקבות זינוק במספר התביעות. מנהלת הקרן, רופה בהאטצ'ריה, אמרה ביום שישי כי כבר שולמו חמישה מיליארד פיצויים עבור 21 אלף תביעות, מתוך כלל 7.4 מיליארד הדולרים שהקצתה הקרן. בין התובעים היו פצועים, בני משפחה שאיבדו את יקיריהם או אנשים שפיתחו מחלות, כמו סרטן, בעקבות המתקפה של אל-קאעדה.

לדבריה, הקפיצה במספר התביעות שהוגשו לפני סגירת הקרן בדצמבר 2020 הובילה למסקנה שלא ניתן לכבד אותן במלואן. כתוצאה מכך, יוענקו פיצויים של מחצית או אף של 30% בלבד משווי הפיצויים המגיעים להם. "זו הייתה תכנית מוצלחת ביותר", אמרה.

מאז אוקטובר, שהידיעה על מועד סיומה של התכנית הפכה לפומבית, חלה עלייה משמעותית במספר התביעות. הקרן צופה כי אלפי תביעות נוספות יוגשו עד דצמבר בשנה הבאה. לדברי בהאטצ'ריה, הקרן זקוקה לחמישה מיליארד דולר נוספים, שאותם הקונגרס טרם אישר להקצות. "אנחנו מודעים בכאב לחוסר ההוגנות שבתכנית הזו", אמרה על הקיצוצים. "אני מתחרטת בכל לבי על שהבטחתי משהו שאינני יכולה לקיים".

זירת אסון התאומים מנהטן, ניו יורק  - 2001. AP
אלפים חלו בסרטן בשל חשיפה לחומרים רעילים. מגדלי התאומים בוערים, 11 בספטמבר 2001/AP

כמעט 3,000 איש נהרגו בפיגועים, שבהם ריסקו מחבלים שני מטוסים על מרכז הסחר העולמי בניו יורק ומטוס אחד בפנטגון. המטוס הרביעי התרסק בשדה בפנסילבניה, בעקבות התנגדות של הנוסעים. אלפי אנשים נוספים, רבים מהם מאנשי כוחות החירום וההצלה, חלו במרוצת השנים בעקבות חשיפתם לחומרים רעילים ששוחררו לאוויר עם קריסת המגדלים והשריפות שפרצו בעקבותיהן. עד כה התקבלו כ-8,000 תביעות לפיצויים בגין מחלות סרטן.

בחודשים האחרונים הייתה קפיצה במספר התביעות של משפחות של אנשים שמותם יכול להיות קשור לפיגועים הקטלניים ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully