וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן ביקש, ורה"מ יפן הציע את טראמפ כמועמד לנובל לשלום

17.2.2019 / 9:37

עיתון יפני דיווח כי הממשל פנה לאבה אחרי הפסגה עם קים ביוני האחרון, על מנת שימליץ על נשיא ארה"ב בפני ועדת הפרס. טראמפ אישש את הדברים ואמר כי הוא קיבל את "העותק היפה ביותר" של מכתב ההמלצה

צילום: רויטרס

ראש ממשלת יפן שינזו אבה הציע את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כמועמד לפרס נובל לשלום בשנה שעברה לבקשת הממשל האמריקני - כך דיווח היום (ראשון) העיתון היפני אשאי. הדיווח הגיע אחרי שביום שישי אמר טראמפ כי אבה הציע אותו כזוכה בפרס בשל המשא ומתן שהוא מנהל עם קוריאה הצפונית. לדברי הנשיא, ראש ממשלת יפן נתן לו את "העותק היפה ביותר" של מכתב ההמלצה בן חמשת העמודים.

בעיתון היפני, שציטט מקור אנונימי בממשלת יפן, דווח כי הבית הלבן בחן את עמדתו של אבה בנושא אחרי הפסגה שקיים טראמפ עם קים ביוני האחרון, שהייתה הפגישה הראשונה בין מנהיג צפון קוריאני לבין נשיא ארצות הברית מכהן. השניים ייפגשו שוב בסוף החודש בווייטנאם, בניסיון לקדם את השיחות שלא הניבו תוצאות של ממש בשטח מאז המפגש הראשון בסינגפור.

דובר מטעם משרד החוץ בטוקיו אמר כי הוא מודע לדבריו של טראמפ על כך שאבה הציע את מועמדותו לזכייה בפרס הנחשק, אך הוא נמנע מלהגיב על "שיחות בין שני מנהיגים". הבית הלבן לא הגיב לבקשת רויטרס.

לפי ועדת נובל, בין האנשים שיכולים להציע מועמדות לפרס הם ראשי מדינות מכהנים. עם זאת, במסגרת התקנות שלה, שמות ומידע נוסף על מועמדים שלא זכו נותרים חסויים למשך 50 שנה.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ בפגישה היום. רויטרס, רויטרס
רוצה לזכות בפרס נובל לשלום. טראמפ ואבה, אפריל/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully