וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חפרפרת רוסית: ראש היחידה לריגול נגדי בבלגיה חשוד בריגול למוסקבה

עיתון מקומי דיווח כי קלמנט ואן דן בורה, שמשרת ביחידה 40 שנה, הושעה ונשלח למעצר בית בחשד שהעביר מידע מסווג לרוסיה דרך סוכנת כפולה סרבית. הטענות עלו על ידי קצין אחר בסוכנות

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קלמנט ואן דן בורה, ראש היחידה לריגול נגדי בשירותי הביון של בלגיה, נשלח למעצר בית בחשד שריגל עבור רוסיה - כך דווח היום (חמישי) בעיתון דה מורגן, שציטט כמה מקורות, שלפיו ראש היחידה הושעה זמנית מתפקידו. הבכיר, שמשרת בסוכנות במשך 40 שנה, מכחיש את הטענות נגדו. הטענות נחקרות גם על ידי התביעה הפדרלית של בלגיה ועל ידי הוועדה המפקחת על שירותי המודיעין של בלגיה.

החקירה נגד ואן דן בורה, שלשכתו נסגרה לכניסה בינואר, החלה בעקבות טענות של קצין ביחידה. במכתב ששלח נאמר כי במהלך מבצע מיוחד בסרביה ב-2016, ואן דן בורה העביר לסרבים מידע מסווג. אשת הקשר הסרבית שלו הייתה לפי ההערכות סוכנת כפולה עבור רוסיה. הוא גם מואשם בהשמדת מסמכים מסווגים במגרסה.

זירת פיגוע דקירה בבירת בלגיה, בריסל, 20 בנובמבר 2018. רויטרס
ראש יחידת הריגול הנגדי מכחיש את הטענות נגדו. שוטר בבריסל/רויטרס

הדיווח על פרשת הריגול מתקשר למתיחות הפנימית המתמשכת בתוך שירותי הביון הבלגיים (ADIV) שנובעת מעימותים בין קצינים בעלי רקע צבאי ואזרחי כמו גם פער דורי בין הוותיקים לצעירים. בעוד שהיחידה לריגול נגדי מאויישת בעיקר על ידי אזרחים, קהילת המודיעין עצמה מעסיקה בעיקר אנשים בעלי רקע צבאי. במקביל, קצינים צעירים ביחידה של ואן דן בורה התלוננו על סגנון הניהול שלו.

המשבר הממושך בתוך הסוכנות הוביל לפרישתו של ראש ה-ADIV ב-2016, אדי טסטלמנס. הוא פרש אחרי ששמונה קצינים ביחידה לריגול הנגדי, כולל ואן דן בורה, תקפו את מדיניותו במכתב ששלחו לשר ההגנה. הוא הוחלף על ידי גנרל לשעבר בחיל האוויר, קלוד ואן דן וורדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully