וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בחירת האפיפיור היא אחד התהליכים המרתקים והמיסתוריים בעולם". וואלה! גלובל

14.2.2019 / 11:00

בתכניתו האחרונה לפני יציאה לחופשה, אורן נהרי מראיין את הסופר הבריטי המפורסם רוברט האריס על ספרו האחרון - סיפור מתח המתרחש על רקע כינוס הקרדינלים לצורך בחירת אפיפיור. מדוע הכנסייה הקתולית כל כך מרתקת, ומה הסיכוי שהאריס יכתוב ספר מתח על הברקזיט?

מערכת וואלה!

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. בגלל הבחירות בישראל זה הפרק האחרון לפני יציאת התכנית לחופשה, אבל עד אז:

בחלקה הראשון של התכנית נהרי מזכיר שהשבוע לפני שלושים שנה יצא החייל הסובייטי האחרון מאפגניסטן, זאת על רקע ניסיונותיה הנוכחיים של ארה"ב להסיג את כוחותיה מהמדינה ומהאיזור. מה נתנה השהות באפגניסטן למעצמות לאורך השנים? האם הן "ניצחו"? או "הפסידו"? ומה יעלה בגורל המדינה שקנאים איסלמיים יחזרו לשלוט בה?

בראיון הראשון בתכנית מדבר נהרי עם ד"ר יוסי עובדיה מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית במכון ויצמן. עובדיה הוא חבר בקבוצת המחקר של פרופסור ולרי קריז'ונובסקי שבחנה כיצד המערכת החיסונית גורמת למותם של תאים בגוף שפעילותם נפגמת, כלומר - תאים מזדקנים. מדעני מכון ויצמן בדקו את מנגנון "סילוק" התאים המזדקנים בגופם של עכברים, ומקווים שהדבר יועיל לבחינת שיטות לסילוק תאים מזדקנים גם בבני אדם. כמה אנחנו קרובים לפריצת דרך באנטי אייג'ינג?

בחלקה האחרון של התכנית נהרי משוחח עם סופר המתח הבריטי רוברט האריס על ספרו החדש "עד שיצא עשן לבן" - סיפור מתח המתרחש על רקע כינוס הקרדינלים לבחירת אפיפיור. כמה אנחנו יודעים על התהליך המסתורי הזה של בחירת אחת הדמויות המשפיעות בעולם? מדוע גם בעולם המודרני הכנסיה הקתולית עדיין כל כך משפיעה? והאם יש סיכוי שהאריס, כעיתונאי חדשות חוץ לשעבר, יכתוב סיפור מתח על רקע הברקזיט? צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully