וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסרה מידע רגיש: קצינה אמריקנית לשעבר ערקה לאיראן ומואשמת בריגול

עמרי נחמיאס וסוכנויות הידיעות

13.2.2019 / 17:51

בית המשפט הפדרלי בארצות הברית הגיש כתב אישום נגד מוניקה וויט, שעזבה את חיל האוויר ב-2008 ועברה לרפובליקה האסלאמית ממניעים אידיאולוגיים. במקביל, הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על תשעה גופים וגורמים איראניים

צילום: רויטרס, עריכה: תומר לוי

כתב אישום הוגש היום (רביעי) בבית משפט פדרלי כנגד קצינה לשעבר בחיל האוויר האמריקני באשמת ריגול עבור איראן. הקצינה לשעבר, מוניקה וויט, עסקה בזמן שירותה בסיכול ריגול. לפי כתב האישום, היא ערקה לאיראן ממניעים אידיאולוגיים ב-2013 ומאז נותרה מבוקשת.

לפי כתב האישום, בין 2015-2014 סיפרה וויט לאיראנים על עבודתם של סוכנים אמריקנים באיראן לרבות שמם ועבודתם, "וסיפקה חבילת מטרות לשימוש איראני" נגד סוכנים אמריקנים וסוכנים העוסקים בסיכול ריגול.

עוד עולה מכתב האישום כי וויט מסרה שמות קוד של מבצעים חסויים של הפנטגון. בנוסף לכך, הוגשו כתבי אישום נגד ארבעה איראנים באשמת קשירת קשר, ניסיון לבצע פריצה למחשבים וגניבת זהויות כחלק מהמאמצים האיראנים לחדור אל המחשבים של עמיתיה של וויט לעבודה לשעבר בקהיליית המודיעין.

לקריאה נוספת בנושא
נתניהו משיב לאיומי איראן: אם תתקוף - לא תחגוג עוד ימי מהפכה
מבעלת ברית לאויבת: כשארה"ב הפכה ל"שטן הגדול" של איראן

מוניקה וויט קצינה לשעבר בחיל האוויר של ארה"ב שערקה אל איראן. רויטרס
חשפה מרגלים אמריקנים. וויט/רויטרס

וויט בת ה-39 עבדה עבור משמרות המהפכה, כך נכתב בכתב האישום. הקשר נוצר ב-2013, אז היא סיפקה קורות חיים לאדם המקורב למודיעין האיראני. באוגוסט 2013 היא עברה לאיראן, ובמהלך מגוריה שם סופקו לה מגורים וציוד ממוחשב. התובעים אומרים היא חיפשה בפייסבוק חשבונות של אמריקנים שיוכלו להיות חלק מאותו "בנק מטרות" עבור איראן כנגד גורמי סיכול ריגול.

מהתביעה עולה כי היא עבדה בחיל האוויר מ-1997 עד 2008, ולאחר מכן כעובדת קבלן. בתור קצינת סיכול ריגול, היא נשלחה למספר מקומות במזרח התיכון. במסגרת תפקידה, היתה לה גישה למבצעי סיכול ריגול, כולל שמות של אמריקנים העוסקים בגיוס סוכנים, ושמותיהם האמיתיים של סוכני שטח.

במקביל, הטיל משרד האוצר האמריקני סנקציות על הקצינה לשעבר ועל עוד תשעה איראנים נוספים. עיצומים נוספים הוטלו על חברות שקשורות למשמרות המהפכה, שבין היתר ארגנו כנסים ברחבי העולם על מנת לגייס סוכנים זרים ולאסוף מהם מידע.

מאז שפרש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מהסכם הגרעין במאי, השיבה וושינגטון את כל הסנקציות שהוסרו במסגרתו והטילה עיצומים רבים אחרים הקשורים לתכנית הטילים ופעילות הטרור של הרפובליקה האסלאמית, שציינה השבוע 40 שנה ליסודה במהפכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully