וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השדרן הניח כוס - והמסר עבר: כך ניסה חמאס לגייס פעילים באיו"ש

13.2.2019 / 12:12

שב"כ חשף ניסיונות של יחידה חשאית ברצועה לגייס תושבים מיהודה ושומרון בעלי תעודת זהות כחולה לביצוע פיגועים בשטח ישראל. כדי להוכיח שהמגויסים מדברים עם פעיל חמאס, הועברו אליהם מסרים חשאיים באמצעות שדרי ערוץ "אל-אקצא"

צילום: שב"כ

שירות הביטחון הכללי חשף לאחרונה ניסיונות של יחידה חשאית של חמאס ברצועת עזה לגייס כמה תושבי יהודה ושומרון ותושב מזרח ירושלים בעלי תעודת זהות כחולה לפעילות טרור נגד ישראל, תוך כדי שימוש בשידורי ערוץ הלווין "אל-אקצא" להעברת מסרים חשאים ליהודה ושומרון. במסגרת החקירה העדכנית נעצרו כמה פעילים באיו"ש שחשפו בחקירותיהם בשב"כ את השיטה בה גוייסו והופעלו על ידי חמאס ברצועת עזה.

מהחקירה עולה כי קותיבה אלנואגעה, בן 21, תושב העיירה יאטה סיפר כי לפני כשנה החל לשוחח בפייסבוק עם פעיל חמאס מרצועת עזה בשם מוחמד ערביד. קותיבה סבר בתחילה שערביד הינו עיתונאי, כיוון שבמהומות על גבול רצועת עזה, הצטלם ערביד בעת שלבש חולצה עליה היה הכיתוב "PRESS". ערביד חיבר בין קותיבה לפעיל חמאס שהציג עצמו כפעיל הזרוע הצבאית של חמאס והציע לקותיבה לבצע פיגועי טרור בשם חמאס.

ניסיונות של יחידה חשאית של חמאס ברצועת עזה לגייס מספר תושבי יהודה ושומרון ותושב מזרח ירושלים. אתר רשמי
השדרן מסמן בעזרת כוס הקפה/אתר רשמי

כדי להוכיח לקותיבה שאכן הוא משוחח עם חבר בזרוע הצבאית של חמאס, נאמר לו לבחור פסוק מהקוראן ולצפות למחרת בשידורי ערוץ הלוין "אל-אקצא", בו תשודר תוכנית טלוויזיה במהלכה ידבר השדרן על הפסוק אותו בחר. ביום שלמחרת, אכן נוכח קותיבה כי שוחח עם פעיל חמאס, זאת לאחר שבערוץ אל-אקצא דובר על אותו פסוק שבחר.

קותיבה התבקש על ידי פעילי החמאס ברצועה לבצע פיגוע התאבדות באמצעות חגורת נפץ באוטובוס בעיר לוד והיה אמור לקבל לידיו את חגורת הנפץ כמה ימים לאחר המועד בו נעצר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אנשי חמאס בהלוויית אחד מחברי הארגון ברצועת עזה, 23 בינואר 2019. רויטרס
אנשי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה/רויטרס

באחת ההקלטות נראית השיטה שבה הוכיחו לפעיל מגוייס באיו"ש, שאכן הוא משוחח עם פעיל חמאס מרצועת עזה. נאמר לו מבעוד מועד לצפות בשידורי ערוץ הלווין "אל-אקצא" במועד ספציפי, בו השדרן בטלוויזיה אמור להניח כוס שתייה בתחילת השידור ולומר משפט משיר. מצפייה בשידור קיבל למעשה הפעיל באיו"ש אישור לדברים שאמר לו הפעיל מרצועת עזה.

השימוש של פעילי הזרוע הצבאית של חמאס בערוץ אל-אקצא למטרות טרור, מוכר לשב"כ ולצה"ל והיווה נדבך משמעותי בהחלטה לפגוע בבניין אולפני הערוץ ברצועה. גורם בכיר בשב"כ אמר כי "פעילות זו של הזרוע הצבאית של חמאס, מצטרפת לשורה ארוכה של ניסיונות פיגוע של חמאס מרצועת עזה באמצעות גיוס פעילים באיו"ש ובמזרח ירושלים, אשר סוכלו על ידי שירות הביטחון הכללי בשנים האחרונות, ועד כה הובילו למאסרם של עשרות צעירים בירושלים, יהודה ושומרון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully