וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיירה בצרפת אוסרת על נביחות כלבים "מוגזמות" בציבור

לפי התקנה החדשה בעיירה פוקייר, שהתקבלה בעקבות עצומה נגד אחת השכנות, בעלי הכלבים עשויים להיקנס ב-68 אירו על כל תלונה נגדם. "זה יצר מצב בלתי-נסבל", אמר ראש העיירה. ארגון למען בעלי חיים יעתור לבית משפט

כלבים משוטטים בעיר סוצ'י, רוסיה. GettyImages
בעלי הכלבים לא יורשו להשאירם במקומות סגורים ללא השגחה/GettyImages

ראש עיירה בצפון צרפת החליט לאסור על נביחת כלבים מוגזמת בציבור על מנת לצמצם את זיהום הרעש. החל מאתמול (שני), בעלי כלבים בעיירה פוקייר עשויים להיקנס ב-68 אירו על "נביחות ממושכות או חוזרות". לדברי ראש העיירה, ז'אן-פייר אסטיין, האיסור הוא תוצאה של נביחות הכלבים "יומם ולילה" שיצרו מצב בלתי-נסבל עבור התושבים.

הוא אמר לעיתון לה פריזיאן כי המטרה אינה לאסור על החזקת כלבים וכי לא יחולקו קנסות על כל נביחה. "אין לנו שום דבר נגד כלבים, אבל כשאתה מחליט להחזיק אותם, עליך לחנך אותם", הסביר. לפי התקנה החדשה, שעברה על ידי המועצה המקומית בתחילת החודש, אסור יהיה להשאיר כלבים באזורים סגורים מבלי שבעליהם נמצאים בסמוך למקום.

כלבים רועשים יצטרכו להישאר בתוך הבתים אם התנהגותם תפר את השלווה או המנוחה בעיירה שבה חיים 1,400 תושבים. כל מי שיפר זאת, יותר נכון, בעליהם, יקבל קנס על כל תלונה נגדו. התקנה נכנסה לתוקף בעקבות עתירה של תושבים נגד אחת מהם.

"יש לה כמה כלבים, חלקם גדולים", אמר אסטיין. "ניסו כמה פעמים לקיים עמה דיאלוג, אבל זה לא הצליח. אם פעלתי כך זה משום שלא מצאנו שום דרך אחרת. לא יכולתי לעמוד מנגד", אמר.

סטפן למאר, מהארגון להגנה על זכויות בעלי חיים, גינה את התקנה החדשה ותיאר אותה כ"נביחה מוחלטת". הוא הוסיף כי יערער לבית משפט מקומי. "אולי יתחילו לעצור את צלצולי הפעמונים בימי ראשון בבוקר", אמר לעיתון לה מונד. "אם לכלבים יש פה, אז הם יכולים לנבוח. מעולם לא ראיתי איסור על נביחות כלבים מבוקר עד ערב".

זאת לא הפעם הראשונה שבה רשויות בצרפת מנסות להנמיך את הרעש שמפיקים כלבים. ב-2012, העיירה סנט-פוי-לה-גרנד שבדרום-מערב צרפת אסרה על נביחות מוגזמות שעלול "להפריע לסדר הציבורי".

  • עוד באותו נושא:
  • צרפת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully