וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בארה"ב מזהירים: סין ורוסיה מפתחות נשק לייזר נגד לוויינים

דוח של הפנטגון מזהיר כי בייג'ינג ומוסקבה מנסות לאתגר את העליונות האמריקנית בחלל, תוך פיתוח אמצעי לחימה חדישים. ממשל טראמפ שוקל להתקין חיישנים מתקדמים בחלל

טוויטר

סין ורוסיה מפתחות יכולות המאיימות על עליונתה של ארצות הברית בחלל, כולל לייזר שיכול לפגוע ולהשמיד לוויינים אמריקניים - כך עולה מדוח חדש של הפנטגון. לפי הדוח שפורסם אתמול (שני), "מוסקבה ובייג'ינג מפתחות אמצעים שונים כדי לנצל את ההתבססות האמריקנית על מערכות מבוססות חלל ולאתגר את מעמדה בחלל". הדוח, שחובר על ידי סוכנות המודיעין ההגנתית, בוחן את היכולות של רוסיה, סין, איראן וקוריאה הצפונית בחלל.

ללוויינים האמריקניים יש תפקיד מכריע בכל התחומים - החל מניווטים, כיוון של כלי נשק ואיסוף מודיעין, כולל מעקבים אחרי תכנית הנשק של פיונגיאנג ופיקוח על הפעילות הצבאית של רוסיה ושל סין. מותקנים עליהם גם חיישנים לזיהוי שיגורי טילי אויב. נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר בחודש שעבר כי הוא שוקל להתקין חיישנים מתקדמים בחלל, בדומה לתכנית "מלחמת הכוכבים" של הנשיא רונלד רייגן.

בתקופה האחרונה הגבירה בייג'ינג את פיתוח תכנית החלל שלה, כשהיא אף עשתה היסטוריה והנחיתה גשושית על הצד הרחוק של הירח. חיזוק היכולות הסיניות בחלל והצורך לשמור על הלוויינים האמריקניים הוזכרו על ידי ממשל טראמפ כסיבה להקמת זרוע חלל בצבא. סין גם מתכננת להנחית גשושית ראשונה על מאדים עד סוף 2020 במטרה לשלוח משימה מאוישת בשנים הבאות.

סין הנחיתה חללית בצד האפל של הירח. רויטרס, רויטרס
שיגור החללית הסינית שנחתה בצד הרחוק של הירח, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

הדוח פירט את מגוון כלי הנשק נגד-לוויינים שיש לסין ולרוסיה, כולל מערכות ללחימה אלקטרונית, כלי נשק מבוססי אנרגיה וטילים "קינטיים" נגד לוויינים. עוד נכתב כי שתי המעצמות צפויות לדחוף לפיתוח לייזרים על מנת "להפריע, לשבש ולפגוע בלוויינים ובחיישנים שלהם".

מחברי הדוח מעריכים כי סין תוכל להפעיל לייזרים מבוססי קרקע שיכולים לפגוע בלוויינים בגבוה נמוך עד 2020, ועד אמצע העשור הבא היא עשויה לפתח מערכות מתקדמות יותר לפגיע בלוויינים לא אופטיים. בשלב זה, מעריכים בארצות הברית, יש לה יכולת מוגבלת לפגוע עם לייזרים בחיישני לוויינים. רוסיה, מצדה, נכניסה נשק לייזר לצבאה לפני יולי אשתקד, שככל הנראה נועד לפגיעה בלוויינים.

הדוח מזהיר כי לסין יש גם טיל מבצעי המסוגל לפגוע בלוויינים שחגים במסלול כדור הארץ בגובה נמוך, בעוד שרוסיה נמצאת בתהליך של פיתוח אחד כזה. הדוח קובע כי רוסיה "צפויה לפתח" מערכת טילים קרקע-קרקע המסוגלת להשמיד מטרות בחלל, בנוסף לטילים בליסטיים. רוסיה וסין מפתחות גם לווייני "פיקוח ושירות", שניתן להשתמש בהם גם לביצוע התקפות נגד לוויינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully